handdator

Visa fullständig version : 2,5" till Jetta mk2??



vw-power
2011-03-03, 22:10
Tjena!
Någon som vet om det finns 2,5 system som passar jetta mk2?
från katten och bakåt, om det finns, är det anpassat för originalkaten eller måste man bygga om en massa då?

jag behöver främre rörbiten efter kissen och bakre dämparen, men vet ej vart jag kan hitta det?

razer
2011-03-03, 22:27
ray.se simons har 2,5" system..

Funkar hyfsat men håller inte så länge, jag har eldat upp bakre gummiupphängningen två gånger och eldat upp innehållet i två bakdämpare...

vw-power
2011-03-04, 07:57
då får jag ta ett snack med dom, men bör hålla lite längre på min då det inte är en GT, kanske..?

Lillen
2011-03-04, 11:09
Sist jag kollade fanns INTE bakre delen kvar till Jetta.
Finns 2,5" till Golf Mk II och det är ju samma men bakre ljuddämpare var ej med.
Dock finns den ju till Vento i 2,5".

Men bäst är att kolla direkt med tillverkaren , för de vanliga nasarna ser ju samma som du och jag på nätet!

vw-power
2011-03-05, 08:40
i värsta fall så får jag väl bygga eget, och det är ju ganska smidigt, förutom att bygga något bra för mellanburken, då den har konstig form,
men det är ju det att jag köpt ett rör är till för att bygga bort mellan dämparen, det rör som jag har på bild på projektdelen!
Så det borde funka, bygga på en stegmuff från kissen bara...om det finns nån bra att få tag på..

Golf-power
2011-03-05, 09:55
Finns säkert att köpa på e-bay men frakten kan kosta en slant

Lillen
2011-03-05, 10:08
i värsta fall så får jag väl bygga eget, och det är ju ganska smidigt, förutom att bygga något bra för mellanburken, då den har konstig form,
men det är ju det att jag köpt ett rör är till för att bygga bort mellan dämparen, det rör som jag har på bild på projektdelen!
Så det borde funka, bygga på en stegmuff från kissen bara...om det finns nån bra att få tag på..

Om du köper till Mk II har mellanburken normal form.
Det är bara till Mk III den har den extra kröken och dämparen på tvären.
Sedan använder du Vento 2,5" bakre ljuddämpare om det krävs.

Kolla om de inte går att plocka ihop nån lösning bara.

Så klart finn ju E-bay åxå.
Men det är inte lika lätt att hitta bra grejor där då allt ska TÜV:as där.
Då är det ju ofta i orginalstorlek på rören , men det finns även större dimensioner.