handdator

Visa fullständig version : Taskig instrumentbelysning



Adrian
2011-03-01, 14:18
Hej, jag har en Golf IV med taskig instrumentbelysning. Har plockat ut hastighetsmätarhuset men ser inga glödlampor. Är det någon som vet hur kommer åt dessa och var dem sitter, kom gärna med detaljerade förslag om du har haft samma problem och lyckats lösa detta. Tacksam för alla svar.

Adrian
2011-03-01, 15:22
Hej igen. Har precis snackat med en kille på jobbet som påstår att det sitter dioder i instrumentbelysningen och inte glödlampor, skulle det vara sant så är jag jättetacksam om någon kan rekomendera en bilelektriker i Malmö området eller någon annan som kan tänkas hjälpa mig med detta för en rimlig slant. Att byta hela mätarhuset för en sådan skitsak verkar inte vara rimligt och dyrt verkar det också vara ca 1300 kr på bildelsbasen.

Falcor
2011-03-01, 15:54
Jag tror inte du hittar en bilelektriker som fixar problemet för mycket mindre pengar.....nån timme felsökning och åtgärd så är du lätt över 1000 kr är min gissning, köper du begagnat så måste du till VAG verkstad för att koda in det nya instrumenthuset......bilen kommer inte starta om du bara byter instrumenthus.....