handdator

Visa fullständig version : Polo 98 16v gti helt död.Hjälp!



Sanni
2011-02-22, 23:31
Nu är bilen plötsligt helt död.
Idag när jag skulle starta bilen så var den i princip helt död,när man vred på nyckel så får den ström men d låter som att det skrapar från motorn och den varvar inte + kommer konstigt lukt typ kortslutning lukten (hur det nu luktar).Så fort jag släpper nyckel så dör den.(startar aldrig).Har försökt att trycka på gasen så att den kommer upp i varv men det funkar inte.Det bara skrapar och klunkar från motorn och avgas systemet.Vad kan vara felet??????

salmiakboven
2011-02-23, 10:41
Batteriet kan vara trött och ger inte tillräckligt med kraft för att starta bilen (kylan gör det svagare). Testa att rulla igång eller kabla igång.

Sanni
2011-02-24, 23:35
Batteriet är 3 mån gammal.Har provat med kablar men den startar inte.Skumt.

salmiakboven
2011-02-25, 09:27
Startmotorn som är defekt? Min bror hade ett liknande fel i höstas på sin Polo Gti, och då var det startmotorn. Svårt att avgöra sånt utan att höra hur den jobbar dock.

Sanni
2011-02-25, 17:21
Idag fick jag igång den (trodde jag) varv tal var strax över nollan o man hörde att den kämpade att få upp den,lät som att avgassystemet var täpt ingen tryck,försökte trycka på gasen men då dog den.Vet ej vad kan vara felet men ska se om jag hittar nån som kan boxera bilen så ska jag lämmna den hos en mekaniker för att se vad de säger.Hoppas att det är inte en dyr historia.

Sanni
2011-02-27, 00:02
Idag fick jag igång bilen men den varvar helt sjukt.När man står stilla så börjar varvtalet öka sen hör man klickande ljud och då sjunker varvet ner och sen går den upp sen klick och sen ner.Helt sjukt.Vad göra??????