handdator

Visa fullständig version : Alla högerblinkers lyser! snabba svar tack besiktning snart



hedefur
2011-02-21, 18:33
Startade bilen på morgonen och blinkerslampan lyser åt höger på instrumentpanelen. Går ut och ser att även alla blinkers lyser. Stängde av bilen ca 1min i förhoppningen att felkoden skulle raderas vilket den gjorde. När jag skulle hem så startade jag den och problemet var där igen. Testade att blinka åt båda hållen men det hjälpte inte, tryckte in varningsblinkers några gånger och den slocknade igen.
Nästa uppstart, samma problem men då funkade det inte att trycka på varningsblinkers som tidigare. Efter några omstarter och vridningar på instrumentbelysnings knappen så slocknade den.

Vad är det som orsakar detta problem? jordfel eller krånglande relä?
Går det att läsa av felkoder på detta problem

Andersson Racing
2011-02-21, 18:52
Vilken bilmodell??

hedefur
2011-02-21, 19:13
Glömde naturlitvis det! Passat tdi syncro -99

Kan ju tillägga att det lyser inte alla gånger man startar den och dagen före det började lysa körde jag i mycket lössnö, om nu det ska ha någon betydelse för blinkers.

Särkelä
2011-02-21, 23:53
byt blinkersreläet.. sitter ihop med varnings knappen..

Borjan54
2011-02-22, 00:14
Om du har drag på bilen så byt ut den elektriska dragkontakten vid dragkulan, där samlas smuts och vatten som leder över till andra funktioner ex Blinkers

hedefur
2011-02-22, 13:36
Ska på skroten och kolla efter ett relä idag.

Idag när jag startade den så lyste lampan men slocknade efter ett tryck på varningsblinkersen, har sen inte återkommit efter ca 15 starter och körningar.
Testade att koppla släpkärran till bilen och allt fungerade förutom blinkers! Gjorde kontakten helt ren, den var ganska skitig och mycket ärg.
Då funkade blinkers igen på kärran men tror knappast det hjälper problemet med blinkers på bilen, eftersom det inte lyser längre så vet man ju inte.

hedefur
2011-02-22, 16:33
Har nu bytt blinkreläet, återkommer om problemet kommer tillbaka.

VWGolIV
2011-02-23, 00:16
Troligen kommer inte felet tillbaka förrän blinkersreläet går sönder =)

Standardfel på ex passaten från 99..

hedefur
2011-02-23, 18:06
Men var det gamla reläet halvtrasigt då när det funkade ibland och ibland inte :P

VWGolIV
2011-02-23, 20:23
Troligen klappkontakt i reläet bara.
Sånt händer.