handdator

Visa fullständig version : Orkelös Golf TDI -03



Falcor
2011-02-16, 06:39
Jahapp, häromdagen var det frugans bil som strulade och idag var det min tur.

Drog ur motorvärmaren och körde iväg som vanligt, tyckte den kändes lite orkeslös efter några hundra meter...gasar på lite och den händer inte speciellt mycket, varvet ökar och farten med men jag verkar inte ha nåt laddtryck att tala om.... Kör lugnt vidare tills jag kommer ut på stora vägen....samma sak, inget laddtryck alls. Inga lampor tänds heller. Stannar vid första möjliga busshållplats, slår av motorn, väntar 10-15 sekunder och startar den igen....Vroom...laddtryck på alla växlar och den går som vanligt...?!?

Nån som råkat ut för nåt liknande??

Andersson Racing
2011-02-16, 09:19
Jahapp, häromdagen var det frugans bil som strulade och idag var det min tur.

Drog ur motorvärmaren och körde iväg som vanligt, tyckte den kändes lite orkeslös efter några hundra meter...gasar på lite och den händer inte speciellt mycket, varvet ökar och farten med men jag verkar inte ha nåt laddtryck att tala om.... Kör lugnt vidare tills jag kommer ut på stora vägen....samma sak, inget laddtryck alls. Inga lampor tänds heller. Stannar vid första möjliga busshållplats, slår av motorn, väntar 10-15 sekunder och startar den igen....Vroom...laddtryck på alla växlar och den går som vanligt...?!?

Nån som råkat ut för nåt liknande??

Hände mig ett par gånger motsvarande din beskrivning under de dryga 16 000 mil jag körde med min gti tdi -02. Aldrig några varningslampor eller felkoder vid service. Funkade bra efter omstart. Kommer jag ihåg rätt var det under den kalla årstiden detta hände.

Vid 22 000 mil släppte en slang till turbon men aldrig några andra maskinella problem.

mvh Per

Mini_me
2011-02-16, 19:55
LMM ger såna fenomen utan att sätta felkoder...men om felet bara kom då men inget mer så pk vidare.
Annars får man kolla mätvärdena på LMM (Så att den reggar rätt mängd luft)