handdator

Visa fullständig version : Plasta kjolpaket?



StiFt
2011-02-11, 15:45
Tjena!

Jag har planer på att bygga tjolpaket till min Golf 2:a. Och då det inte finns några snygga färdiga tjolpaket så får man bygga eget, men vet inte riktigt hur jag skall få till det snyggt.

Någon som har en tutorial eller liknande eller kanske har ett projekt där som bygger så får ni gärna skicka länk.

Skall bland annat skärmbredda bilen men vill gärna få det likadant på båda sidorna :P

MVH
Mattias

canterbury
2011-02-11, 20:41
då får du göra formar o jobba med glasfiber o spackel.. sen finns det ju alltid risk att de spricker när karossen rör sig... Men då har du o göra fram till sommaren då :) Googla fram det, finns hur många sidor som helst där de finns fina tutorials.

Dave the brave
2011-02-11, 21:41
Några förslag:

Standard G60-paket (breddare + trösklar). Kanske inte precis vad du var ute efter men ganska lätt att sätta på och ser inte alls dumt ut. Kan även lackas i bilens färg.

G60-breddare med lite bredare trösklar typ Rieger. Breddarna kapar du då längst ner och plastar ihop med tröskeln. Lackas i bilens färg. Vet att det finns/fanns en silvrig golf 2:a med den lösningen. Ser lite maffigare ut än original utan att se för plastigt ut.

Bredda skärmar och trösklar med plåt. Kapa upp skärmarna och lägga i små tårtbitar så att de breddas. Ett digert jobb men har bilen i övrigt ett rejsstuk så blir det rätt grymt.

Breddning ā la Golf Rallye, då borde det ju finnas färdiga kit att köpa?

Offtopic: Tycker mig känna igen din bil, jobbar du på Stål & Hyr i Kungsbacka? Har för mig att jag sett den där. I så fall jobbar vi grannar :)

StiFt
2011-02-15, 07:39
Några förslag:

Standard G60-paket (breddare + trösklar). Kanske inte precis vad du var ute efter men ganska lätt att sätta på och ser inte alls dumt ut. Kan även lackas i bilens färg.

G60-breddare med lite bredare trösklar typ Rieger. Breddarna kapar du då längst ner och plastar ihop med tröskeln. Lackas i bilens färg. Vet att det finns/fanns en silvrig golf 2:a med den lösningen. Ser lite maffigare ut än original utan att se för plastigt ut.

Bredda skärmar och trösklar med plåt. Kapa upp skärmarna och lägga i små tårtbitar så att de breddas. Ett digert jobb men har bilen i övrigt ett rejsstuk så blir det rätt grymt.

Breddning ā la Golf Rallye, då borde det ju finnas färdiga kit att köpa?

Offtopic: Tycker mig känna igen din bil, jobbar du på Stål & Hyr i Kungsbacka? Har för mig att jag sett den där. I så fall jobbar vi grannar :)

Massa förslag :) Skall kika runt lite då :)

Jag jobbar inte på Stål och Hyr men på företaget som ligger precis brevid (Abeta) ;) Brukade ställa bilen vid staketet till Stål och Hyr innan den åkte in i garaget. Vart jobbar du? ;)

Dave the brave
2011-02-15, 20:24
Vill du göra det riktigt besvärligt för dig så kolla denna tråden :)

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3277830/page1

Jag jobbar på TAWI

StiFt
2011-02-16, 07:13
Vill du göra det riktigt besvärligt för dig så kolla denna tråden :)

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3277830/page1

Jag jobbar på TAWI


Jävlar vilket bygge :P

Tawi säger du ;)