handdator

Visa fullständig version : Limma fast backspegel



Mk1
2011-02-09, 13:56
Med vad ska man limma fast en innerbackspegel, som lossnat från vindrutan?

Quattro_mannen
2011-02-09, 15:52
Loctite har special lim just för detta....(Loctite Backspegellim 319)

Mk1
2011-02-10, 07:34
Tack, ska kolla om jag hittar det.

kalle950
2011-02-11, 11:14
Åk förbi din lokala glasmästare och hämta upp en dubbehäftande häftkudde just för backspegel.
Och använd för allt i världen inte vanligt superlim (egen erfarenhet) rutan sprack efter någon vecka......

Henrik.M
2011-02-12, 21:19
Vet inte om du redan fixat det men om du inte har det så åk fölrbi RYDS glas fd bilglasmästeren. (bredvid lulebärgaren på ytterviken).
Dom är FRUKANSVÄRT bra att ha och göra med och hjälper dig säkerligen att få fast spegeln.
Annars får du trilla förbi hos mig , så får vi höra om plåverkstan har lim. =)

Mk1
2011-02-12, 21:34
Vet inte om du redan fixat det men om du inte har det så åk fölrbi RYDS glas fd bilglasmästeren. (bredvid lulebärgaren på ytterviken).
Dom är FRUKANSVÄRT bra att ha och göra med och hjälper dig säkerligen att få fast spegeln.
Annars får du trilla förbi hos mig , så får vi höra om plåverkstan har lim. =)

Jag var förbi ryds igår, han sa att ta bara vanligt snabblim, men vet inte om jag vill det..?
Det är grabbens E34 BMW traktor som har tappat spegeln, men kanske VW lim även fungerar på en bayrare;)

Henrik.M
2011-02-12, 21:43
Jag var förbi ryds igår, han sa att ta bara vanligt snabblim, men vet inte om jag vill det..?

Vet inte om deras "vanliga snabblim" är vanlig , MEN jag vet att det brukar sitta det dom limmar.
Vi har rutlim annars (svart).......brukar iaf ha , du får väl ta sonens fordon och komma förbi för limmet måste hettas upp innan det appliceras. =)