handdator

Visa fullständig version : Trasig växellåda på min Golf R efter 900 mil..



GOLF R
2011-02-09, 09:37
Växellådan rasade på min GOLF R efter 900 mil!
Någon annan som haft liknande problem?

Micke

KidC
2011-02-09, 09:59
F-n va surt, även om garantierna borde täcka detta..

DSG el manuell? Om jag inte minns helt fel så har det väl funnits en del problem med DSG på R32.

VWGolIV
2011-02-09, 12:15
Det går ju på nybilsgarantin, men vad menar du med att den har rasat ?

Hooloowoo
2011-02-09, 12:35
TRåkigt!

Cullberg
2011-02-09, 12:48
Det känns inte oki... Hoppas det löser sig, inte roligt att behöva byta vxl låda på en ny bil.

G R
2011-02-09, 17:51
Trist. Trimmad eller orginal?

vw-fantast
2011-02-09, 22:27
Surt, men då finns det en till som har otur med en ny R. Själv har jag ju bara bärgat min två ggr från landsvägen pga motorhaverier. Lider med dig. Beskriv gärna vad som hände med mkt detaljer.

Mini_me
2011-02-10, 07:09
Växellådan rasade på min GOLF R efter 900 mil!
Någon annan som haft liknande problem?

Micke

Det är nu jag verkligen hoppas att du ser VARFÖR din VW inte är den billigaste bilen som går att köpa.
*Att du får en mob bil (Visst ingen R men ändå) tills din bil är klar.
*Att du får in bilen snabbt på verk där dom kan konstatera vad som är fel och bestämma åtgärds plan för din bil.
*Att du blir kontaktad om vad som sker (Inte bara 1 gång utan under hela tiden bilen är inne).
*Att alla är trevliga och inte arroganta...(Är du besviken och arg så ta helst inte ut det på personen som tar i mot dig för det är inte dennes fel..inget blir bättre av det)

Vilken verkstad blev den dragen till?
Och vad var det som hände?

Siesta ST
2011-02-11, 21:57
Det är nu jag verkligen hoppas att du ser VARFÖR din VW inte är den billigaste bilen som går att köpa.
*Att du får en mob bil (Visst ingen R men ändå) tills din bil är klar.
*Att du får in bilen snabbt på verk där dom kan konstatera vad som är fel och bestämma åtgärds plan för din bil.
*Att du blir kontaktad om vad som sker (Inte bara 1 gång utan under hela tiden bilen är inne).
*Att alla är trevliga och inte arroganta...(Är du besviken och arg så ta helst inte ut det på personen som tar i mot dig för det är inte dennes fel..inget blir bättre av det)

Vilken verkstad blev den dragen till?
Och vad var det som hände?

Hmmm...
* Har alltid fått lånebil (...gratis...) vilket bilmärke jag än haft
* För mig tog det 3 veckor innan jag fick tid för att lämna in min Passat V6 modell -08. Enligt din kommentar får man lånebil när man väl lämnat in bilen. Laga min tog en dag men fick som sagt vänta tre veckor innan de tog emot den med gratis lånebil en dag. Blev tre veckor med bara en fungerande bil inom familjen. Bilen väl inlämnad den dagen löste ju vw-handlarn galant!
* Kontakt med verkstaden är inget problem. Har en bra servicerådgivare men VÄNTETIDEN är problemet
* De flesta ÄR trevliga men återigen, väntan att få problemen lösta på en vw-verkstad är det stora problemet....

Trodde på VIP-service hos vw-handlarn med hyffsade bilar i bagaget men icke. Fick vänta TRE månader på installtion av kupé/motorvärmare i min Golf R. Har problem med att larmet dra igång i tid o otid i Golfen , väntetid för att kontrollera vad som är fel ca 1 månad...

OT, jag vet! Men dyr bil ingen fördell :(

Tillbaks till ämnet; Vilken växellåda har rasat för dig?

DPC
2011-02-12, 08:25
Ja, vilken växellåda gäller raset?

oberg
2011-02-19, 15:20
min separ järnet just nu, varvar 4000rpm innan den går igång på ettan, det slår i växlarna, drar jag från R till D så slår det som lådan sitter löst, ska dra bort och begära en ny låda på måndag, siken jävla skitbil!, sen går det ju inte hålla goa ställ med den:S jävla esp.. VÅGAR man köpa milltek å trycka ur den 320-340 hk? :S:S,