handdator

Visa fullständig version : Radion startar utan anledning!



Siesta ST
2011-02-06, 17:47
Tre dagar i rad har radion varit i gång när jag kommit ut på morgonen när jag skulle åka till jobbet. Någon som stött på något liknande? Vad kan det bero på? Radion är Dynaudio med RCD510.

(Har, för inte allt för länge sedan, installerat Defas warm-up paket. Långsökt att tro att det har något samband? Problem har aldrig funnits innan dess)

Mini_me
2011-02-06, 18:39
Bil , årsmodell mm underlättar=)

Låter Mkt udda...dom ska inte gå nån längre tid efter att du har ryckt nyckeln (typ 1-2 timmar max).

Felkoder är steg 1.
Steg 2 är att rycka apparaten och kolla om nån varit där och kopplat.

Defa Varm upp borde inte spela in men det beror ju på vem som leka frisör i bilen =)

Siesta ST
2011-02-06, 18:48
Det är en Gof R årsmodell -11. Det är det lokale vw-handlaren som leker "frisör".

Mini_me
2011-02-06, 23:13
Förtydligande från mitt förra inlägg , din radio stänger ner sig när du drar ur nyckeln - eller hur? Om du då slår på radion (Nyckel ur) så stänger den av sig själv efter ca 1 timme (typ ISO tid) för att inte döda batteriet.

Vet du hur länge den kan stå innan den slår igång radion?
Ser du att den är igång innan du låser upp bilen eller drar den igång i samband med knapp tryckningen?

Oavsett om detta hjälper oss här att klura så är detta mkt bra info att ha om du ska lämna in bilen på VW (Bästa infot får man från kund och hur denna upplever problemet).

Om ingen har varit I bilen och kopplat (DEFA sker till 90% ute i motorrummet och 10 DEFA´s egna kablar som ev finns i Kupén).

Om inget hittas så kan det vara så att din stereo är defekt men det löser VW på garanti om så är fallet.

Siesta ST
2011-02-06, 23:52
Märker att den är i gång innan jag öppnat bilen. Det både hörs och displayen lyser. Det märkliga är att kupéevärmaren blivit avstängd medans radion dragit igång. Det måste inträffat ganska nära när jag gått till bilen för det har fortfarnade varit varmt i bilen.

Mystiskt. Gamla vw-bubblan Herbie kanske lever igen =)

Sladden är i nu så jag får se hur det är i morgon när jag går ut till bilen.

Mini_me
2011-02-07, 08:32
Kan du inte simlulera felet , dvs ställa in en tidigare tid och du sitter kvar i bilen (Stilla så inte larmet går) och ser vad som sker när värme systemet drar igång och stängs av.

Alt , rigga en Webkamera i bilen och köp popcorn nån kväll och sätt dig hemma=)