handdator

Visa fullständig version : Byte av stereo



GTIMATTE
2011-02-04, 11:46
Hallå

Har två frågor ang Golf VI GTI

Måste man programera nåt om man bytar stereo i bilen eller det är bara att skifta exempel orginal 510 till modellanpassad eftermarknads stereo?

Kan man slå i från bakrutetorkaren så att den inte startar var gång man lägger i R

MVH
GTIMATTE

mtm
2011-02-04, 16:37
Kan man slå i från bakrutetorkaren så att den inte startar var gång man lägger i R

Vänta, va? Börjar bakrutetorkaren "veva" när du lägger i backen? O_o

Andersson Racing
2011-02-04, 17:21
Hallå

Har två frågor ang Golf VI GTI

Måste man programera nåt om man bytar stereo i bilen eller det är bara att skifta exempel orginal 510 till modellanpassad eftermarknads stereo?

Kan man slå i från bakrutetorkaren så att den inte startar var gång man lägger i R

MVH
GTIMATTE

Har du DSG?

/ Per

Rs mannen
2011-02-04, 17:50
Man man köpa nått så man kan koppla in usb t orginal sterion.
Vill inte byta. Tycker det blir så fult å inte ha orginal sterion.
T nyare Audi vet jag det fins typ som en iphone docka som även är usb ingång på. Fins det till golf V GTI oxo? Någon.

Linus_R32DSG
2011-02-04, 17:54
Hallå

Kan man slå i från bakrutetorkaren så att den inte startar var gång man lägger i R

MVH
GTIMATTE

Jajamensan, Visst är det störande att repa ned bakrutan varje gång man har intervall påslaget och lägger i backen. Blir fina repor och syns extra tydligt när man har tonade rutor. Du behöver dessvärre vag-com / VCDS för att utföra avstängningen. Har själv kabel och gjort det på min R32. Går även lätt att koppla tillbaka om man nu vill det. Det är alltså inget fysiskt kopplande som krävs.

_holmgren_
2011-02-04, 18:00
Har jag fattat rätt om du inte tänkt använda torkaren alls?
I så fall kan du väll bara dra ut säkringen? det har jag gjort på min GTI iofs en IV men du har väll en separat säkring för den också?

// Jakob

mtm
2011-02-04, 21:29
Gud vilken idiotisk funktion.

Henrik.M
2011-02-04, 21:37
Gud vilken idiotisk funktion.

Kan vara rätt bra om du backar i regn.
Sen vill jag minnas att den endast går om främre torkaren är aktiverad..........men jag kan minnas fel.
Går som sagt att programmera bort.

mtm
2011-02-04, 22:10
Sen vill jag minnas att den endast går om främre torkaren är aktiverad..........men jag kan minnas fel.

Stämmer det så är det ju en helt annan grej och helt OK. :)

Rs mannen
2011-02-04, 22:47
Ä likadant på sambons Saab -03 så set ä ju inget nytt. Men nu när det vart fruset mm så torkaren sitter fast ser jag det inte som någon fördel. ä inte så jobbigt att trycka på knappen t torkaren ;)

Linus_R32DSG
2011-02-05, 11:12
Har jag fattat rätt om du inte tänkt använda torkaren alls?
I så fall kan du väll bara dra ut säkringen? det har jag gjort på min GTI iofs en IV men du har väll en separat säkring för den också?

// Jakob

Fördelen med att endast "koda" bort backfunktionen är att man fortfarande kan använda baktorkaren genom "vanliga" spaken. Men vill man som sagt inte använda den alls funkar det ju att bara ta bort säkringen

GTIMATTE
2011-02-05, 15:16
Det är ju bara när den fram är aktiverad men det är ju störigt ändå och det repar ju rutan.då blir det till att programmera bort det tack för svaret.

men om man byttar stereon är det bara till att sätt dit den andra om dan är anpassad för bil modellen tänker på en sån här som exempel http://www.dynavin.gr/products/product_dnv_vw.php

MVH
GTIMATTE

Rs mannen
2011-02-05, 18:54
Vd kostar dom å passar dom i golf V GTI oxo?
Vart mkt sugen på en sån då jag både har iphone å körde enbart usb i förra bilen.