handdator

Visa fullständig version : Insprutshållare?



Jaaacob
2007-07-11, 10:54
Har plockat ner toppen och bytt packningar och tätningar. Nu undrar jag hur man får ur insprutshållarna i plast? Försökte skruva ur den med en insexa som passade men plasten gav vika. Hur går jag tillväga?

Motorn är en 1.8 8v JJ gti.
/Jacob

Micke_mk1
2007-07-11, 11:25
Hallå

Detta har jag också haft bekymmer med, även fast de var nya och bara varit monterade i ca 2 månader, så gick de ej att få ut med insex.

Jag tog en bit plattjärn och slog ner då det inte gick slog jag ner en skruvmejsel också, sedan en rörtång och skruva ur. Men man måste ju självklart byta ut dessa efteråt och vara rädd om gängorna.

Mvh
Micke

Jaaacob
2007-07-11, 14:12
Hallå

Detta har jag också haft bekymmer med, även fast de var nya och bara varit monterade i ca 2 månader, så gick de ej att få ut med insex.

Jag tog en bit plattjärn och slog ner då det inte gick slog jag ner en skruvmejsel också, sedan en rörtång och skruva ur. Men man måste ju självklart byta ut dessa efteråt och vara rädd om gängorna.

Mvh
Micke

Då försöker jag med detta, verkar som en lustig konstruktion. nu har jag ju portarna öppna fortfarande så det ska väl gå rätt bra.

Tack för tipset!