handdator

Visa fullständig version : Inredning till? Golf, jetta eller scirocco? mk1 eller mk2?



daniel_sandberg
2011-01-20, 21:14
Har en liten fråga. Kollade upp lite vad som fanns på hyllan här i förrådet. Där låg dessa inredningsdetaljer. Någon som kan säga vilken bil dessa tillhör?
http://forumbilder.se/images/fd0201191043P89a7.jpg

Från vänster så antar jag att den första konsolen tillhör en golf mk2. Resten har jag dock ingen aning om vad dom tillhör för någon bil. Sciroccon verkar dom inte passa i iaf.

iooor_21
2011-01-20, 21:39
Min gissning på konsollerna är från vänster, Mk2, sen Mk1 och Mk1

Hooloowoo
2011-01-20, 21:48
den första konsollen (från vänster) ser ut att vara en från en Mk2 Scirocco. Ser exakt ut som den som satt i min -84 iaf.

Den bakersta delen ser ut som en sån där plastdel som ligger över utrymmet ovanför torpedväggen, om du förstår hur jag menar. Där torkarmotorn bor.. :) Den lilla "plastrutan" ska sitta över chassinumret. Vilken bil vet jag inte, men den påminner också om den som satt på min scirocco, lite svårt att avgöra "på håll" dock. :)

maximal
2011-01-20, 22:12
I.a från vänster ingen aning
Mitten scirocco mk2
Höger scirocco mk1

daniel_sandberg
2011-01-21, 08:43
Den längst till vänster kan jag nästan garanterat säga att den tillhör en golf mk2.

Att den i mitten ska passa en Scirocco mk2 tvivlar jag på för jag har prövat att få in den i min bil men den matchar inte alls mot min värmepanel som sitter ovanför. Finns det olika värmepaneler som ska passa denna nederdel?

Delen längst till höger ska sitta på passagerarsidan och har ett kupevärmaruttag fastsatt och tror även den har ett hål för en högtalare. Mono? Kanske till en golf mk1?

Plastbiten i överkant på bild vet jag ska ligga där Hooloowoo säger men jag vet inte heller vilken bil den ska sitta på. Prövade lite snabbt på min scirocco men tyckte den såg lite för kort ut. Kanske ska vara tvådelad eller inte täcka hela utrymmet?

daniel_sandberg
2011-01-21, 08:52
Ett tillägg:

http://forumbilder.se/images/8b1201185012Adfe9.jpg

Så här ser det ut i min scirocco mk2 från 82.

robban
2011-01-21, 10:23
Kolla på insidan vad det står för detaljnummer ( nio siffror + ngn. bokstav ) så är det lite lättare att svara.
mvh robban

Altberg
2011-01-21, 10:32
Den i mitten ser ut som den i min Jetta MK1... Så den sitter säkert i Golfen med, troligtvis har den suttit i en GTi.

Andersson Racing
2011-01-21, 10:35
Den längst till vänster kan jag nästan garanterat säga att den tillhör en golf mk2.

Att den i mitten ska passa en Scirocco mk2 tvivlar jag på för jag har prövat att få in den i min bil men den matchar inte alls mot min värmepanel som sitter ovanför. Finns det olika värmepaneler som ska passa denna nederdel?

Delen längst till höger ska sitta på passagerarsidan och har ett kupevärmaruttag fastsatt och tror även den har ett hål för en högtalare. Mono? Kanske till en
golf mk1?

Plastbiten i överkant på bild vet jag ska ligga där Hooloowoo säger men jag vet inte heller vilken bil den ska sitta på. Prövade lite snabbt på min scirocco men tyckte den såg lite för kort ut. Kanske ska vara tvådelad eller inte täcka hela utrymmet?

Den i mitten är garanterat till en golf mk1, den till höger borde vara till en passat mk1 alt. scirocco mk1. Den till vänster borde vara till en golf mk2.

mvh Per

daniel_sandberg
2011-01-21, 21:27
tackar så mycket för alla svar :D Är dessa plastbitar värda någon summa pengar och finns det något intresse av dom eller är det bara att slänga dom?

Andersson Racing
2011-01-22, 01:23
tackar så mycket för alla svar :D Är dessa plastbitar värda någon summa pengar och finns det något intresse av dom eller är det bara att slänga dom?

Att slänga vore dumt, finns alltid en marknad, du lär väl inte bli miljonär men har du platsen spara eller släng ut dem här på säljessidan samt blocket.

mvh Per