handdator

Visa fullständig version : Bromsskivor polo -07 tdi



MR B
2011-01-15, 13:55
Tjena.

När jag köpte min polo så var det skak i skivorna fram, handlaren bytte dom på garantin men ganska snart efter det så började det skaka igen, lämnade inte in den igen då det säkert skulle bli samma sak igen.

Har ni några tips om bättre bromsskivor altså inga dyra racegrejer utan shyssta typ originalskivor.

Jag har till andra bilar köpt brembo på mekonomen och dom har jag inge vidare erfarenhet av heller.

Kom gärna med förslag och erfarenheter.

magnusT
2011-01-15, 17:57
Låter lite konstigt att skivorna skulle vara skeva igen.
Det kan inte vara nåt annat som ger dessa vibrationer?

Mini_me
2011-01-15, 18:10
Låter mkt konstigt.

Skakningarna , försvann dom en stund eller var det direkt samma sak?

Saker som kan ge skakningar är skit mellan skivan och naven , så har man inte gjort rent korrekt kan det ge samma symptom.
Original skivor håller mkt bra kvalité och borde således inte haverera utan orsak...och jag hade lämnat tillbaka så dom får fixa det korrekt.

Finns ju som sagt kneponomen och MECA men det är ju ofta Brembo man då får (Dock har jag bra erfarenheter av dom).

MR B
2011-01-15, 18:50
Dom var vibrationsfria ett par månader minst så jag tror mer på dåliga skivor än nått annat
vibrationerna känns mest i motorvägsfart.

när jag bytte till v-däck så såg jag att de hade lämnat kvar dekalen på bromsskivan så den tog jag bort
konstigt då de inte kör accord på din bil vad jag vet :)

jag dessutom läst någonstans att polo har ruttna skivor (kommer inte ihåg vart bara)

MR B
2011-01-15, 18:53
EDIT jag vet visst vart jag läst det http://www.aftonbladet.se/bil/begagnat/article437175.ab

polomannen
2011-01-15, 23:12
Ett tillägg:
Innan man sätter på nya skivor på bilen så ska man se till att ytan är riktigt rent från rost flagor annars orsakar det vibrationer
Från bromsskivorna med tiden....