handdator

Visa fullständig version : K03 turbo på Golf 3 TDi Grenrör?



kim_gulle
2011-01-08, 17:56
Funderar över om det är samma fläns på den K03 turbo som sitter på Golf 3 TDi som det är på den K03 turbo som sitter på 1.8T motorerna? Funderar på att använda det turbogrenröret isåfall på en bensinare tillsammans med 1.8T turbon eftersom den har inbyggd wastegate.

kim_gulle
2011-01-09, 00:40
Ingen som har koll? Såg en golf från England eller nåt som var turbokonverterad och han hade ett "modifierat" TDi grenrör och K03 turbo. Skulle då tro att modifikationen bestod av portning.

Sn00k
2011-01-09, 03:04
folk har använt golf 3 tdi grenrör till gamla 8v gti motorerna, jao, man fick lov att porta dom en del vet jag, för att få upp flödet till accepterbar nivå.. kanske även putsa lite så att insuget får plats.. dieselns insug är så otroligt kompakt å flödesmässigt helt inkorrekt.. =)

hur flänsen ser ut det minns jag inte sådär på rak arm.. men, jag har en lös topp med turbo, grenrör å hela paketet ståendes uppe i garaget.. får du inge bra svar så ska ja kika nästa vända jag är dit.

kim_gulle
2011-01-09, 11:09
folk har använt golf 3 tdi grenrör till gamla 8v gti motorerna, jao, man fick lov att porta dom en del vet jag, för att få upp flödet till accepterbar nivå.. kanske även putsa lite så att insuget får plats.. dieselns insug är så otroligt kompakt å flödesmässigt helt inkorrekt.. =)

hur flänsen ser ut det minns jag inte sådär på rak arm.. men, jag har en lös topp med turbo, grenrör å hela paketet ståendes uppe i garaget.. får du inge bra svar så ska ja kika nästa vända jag är dit.

Skulle vara kanon. :)
Du får gärna mäta mellan avståndet mellan hålen i flänsen för jag har en 1.8T turbo liggandes som jag kan mäta hålen på och se om dem är likadan.