handdator

Visa fullständig version : Är det lönt att handla bil i Tyskland nu?



ThomasT
2011-01-07, 19:53
Är det någon som har en uppfattning om hur stor skillnaden i pris det blir i slutändan om man importerar en Golf GTI mkVI DSG från tyskland kontra köpa en här hemma. Är det värt att göra?


.

jockem
2011-01-07, 20:04
Kanske de lite billigare men du förlorar nog när du ska sälja sen.

Annars kan du köpa min för ett bra pris ;)

Lillen
2011-01-07, 20:25
Vissa bilar verkar vara stor skillnad fortfarande.
Beror alldeles på modell mm.

Klart det skiljer då det finns flera miljoner fler bilar i Tyskland gent emot här hemma.
Dessutom med fler alternativ om man vill ha lite utrustning , stor skillnad är det då inte på Tysk vs Svensksåld.
De svenska rostar mer är väl den stora skillnaden.

Rs mannen
2011-01-07, 20:36
Dom brukar säga att en bil under 100000:- inte lönarsig att ta hem.
Men som sagt det fins lite större utbud. Så man kanske kan hitta det man värkligen vill ha för samma peng.
Jagar själv en golf mk4 v6. Med det fins ju fan inga t salu. En på blocket :( så då kan Tyskland vara ett alternativ.

Lillen
2011-01-07, 22:57
Dom brukar säga att en bil under 100000:- inte lönarsig att ta hem.

Vem är dom och vad baserar man detta uttalande på?
Det är ju helt individuellt och vad man köper bilen för.
Tjäna pengar eller ha en bra bil?!

Så länge slutpriset blir billigare än i sverige så lönar det sig ju punkt!

Rs mannen
2011-01-08, 17:10
Motomännen eller va det va för sida jag va inne å kollade på när jag funderade på att ta om en bil.
Men dom kanske inte räknar typ en vinsp 5000:- som vinst. Det är ju en summa man kan pruta på priset. Utan dom kanske räknar på runt 20000 som det va förr när man kunde ta in å sälja å ändå gå med vinst. Ser ä ju lite jobb att ta hem en bil oxo.
Ta samma tid å dra p jobba över den hälgen i stället. Så ä frågan va man det ä någon vinst att åka t Tyskland å kolla på en bil man ev inte vill köpa. Det bör man ju oxo tänka på.