handdator

Visa fullständig version : Vag-Com strul.



Kim
2007-07-10, 18:36
Jag lite strul med installera sjävla ODB kabeln . Hittar ingen drivrutin för den, letat nästan överallt men hittat nada.
Jag har VAG-COM 409.1
Min dator hittar inte usb enheten.
Kanske nån här som vet vad jag gör för fel.

Falcor
2007-07-10, 18:50
Finns på skivan man fick med när man köpte sladd och program.

Kim
2007-07-10, 18:58
Om det finns på skivan så ser inte Windows det.
Om man tittar på http://www.ross-tech.com/ så ser det inte likadant ut som min installation. jag har testat 5,6 olika versioner men får ingen kontakt med usb enheten.

Kim
2007-07-10, 19:06
Och när jag öppnar Vag-Com vid options knappen så står det i fönstret "no config file found"

Falcor
2007-07-10, 19:09
Första gången du stoppade i sladden i datorn så fick du väl upp en dialog om att söka efter drivrutiner för USB enheten? Det fick iaf jag och sen var det bara att låta datorn söka efter drivrutiner så hittade den det på skivan...

Kim
2007-07-10, 19:22
Jag har gjorde de men den hittade ingen fil att installera. Nu kan jag ha hittat avinstallations filen (VAGUSBUN.EXE) men ingen installations fil.
Om Du skulle hitta en installations fil skulle du inte kunna Maila den till mig på kimnikolaisen@hotmail.com

Manny
2010-02-04, 00:58
Uppar lite, var kan jag hitta drirutinen till såna billiga blå kablar, jag har blivit av med skivan...

Manny
2010-02-04, 01:38
Skit i drivrutinerna, jag hittade skivan.

Men jag får hela tiden "Interface status: 3 - Device not found" vad fan gör jag för fel?

edit: verkar som den måste vara kopplad till bilen innan man kan testa... nåja det får lösas imorrn...

jockep
2010-02-04, 17:49
kolla såni har inställt på rätt com-port i enhetshanteraren... och för att mitt skulle funka i Vista så är jag tvungen att "köra som administratör" alltså, högerklicka på iconen på skrivbordet och välj kör som administratör..

kanske kan hjälpa men com-porten måste vara rätt..