handdator

Visa fullständig version : Passat variant 3.6 2011 Tråden



JohanGolf
2010-12-22, 08:35
Har nu lagt en beställning på denna bil inför Juni 2011 (lång leveranstid) och är minst sagt förväntansfull.

Har kört bmw i tre år nu men då jag tidigare kört gti mk5 från 2005 tidigare har man ju ett gott öga för vw.

Bilen har ju rätt mycket som standard.

Utöver standard är detta tillval på min kommande bil:

Pärl metallic: Mocca antracit
El dragkrok
Mobilförberedelse
Nav
Sport läder

Denna tråd syftar alltså till att diskutera 2011 års modell och gärna nämna skillnader mot gamla R36'an!
Läser i specen att den skall ha kapat 0,1 s från 0-100 km/h samt dra lite mindre soppa ca 0,92 men den förbrukningen kanske man aldrig kommer ned till ;)

Synd är att man inte helt kan slå av ESP'en. Vinterkörningen blir ju lidande! Har kontaktat vtech ang. detta och de kan ev. programmera om mjukvaran.

MickeR
2010-12-22, 08:50
Har en 2010 R36 och det är en helt ok bil. Ingen bil med massor av körglädje utan mer än mysig bil med bra kraft. Förbrukningen ligger på ca 1.2l/mil och då kör jag ca 75% landsvägskörning. Stadskörning runt 1.4l/mil. Hohnester (ace comp i sverige) kan fixa så att esp:n går att slå av.


Har nu lagt en beställning på denna bil inför Juni 2011 (lång leveranstid) och är minst sagt förväntansfull.

Har kört bmw i tre år nu men då jag tidigare kört gti mk5 från 2005 tidigare har man ju ett gott öga för vw.

Bilen har ju rätt mycket som standard.

Utöver standard är detta tillval på min kommande bil:

Pärl metallic: Mocca antracit
El dragkrok
Mobilförberedelse
Nav
Sport läder

Denna tråd syftar alltså till att diskutera 2011 års modell och gärna nämna skillnader mot gamla R36'an!
Läser i specen att den skall ha kapat 0,1 s från 0-100 km/h samt dra lite mindre soppa ca 0,92 men den förbrukningen kanske man aldrig kommer ned till ;)

Synd är att man inte helt kan slå av ESP'en. Vinterkörningen blir ju lidande! Har kontaktat vtech ang. detta och de kan ev. programmera om mjukvaran.

JohanGolf
2010-12-22, 14:19
Har en 2010 R36 och det är en helt ok bil. Ingen bil med massor av körglädje utan mer än mysig bil med bra kraft. Förbrukningen ligger på ca 1.2l/mil och då kör jag ca 75% landsvägskörning. Stadskörning runt 1.4l/mil. Hohnester (ace comp i sverige) kan fixa så att esp:n går att slå av.

Tjena micke! Den förbrukningen verkar vara vanlig för r36. Dock pratade säljaren om att den nya v6 3.6 gt, som den kallas, ev. Kommer få en annan mappning som gör den mindre sportig men ändå snålare. Vet inte om det stammer. Vet heller inte om 2011 får sportavgassystem..

Kanon med esp en! Har du gjort detta ingrepp?
Kan man då välja att helt stänga av den pss som man idag stänger av antispinnen?

Har du kört den på vintern utan esp, isåfall hur funkar den?

MickeR
2010-12-23, 08:39
Hej!
Nej jag har inte gjort det, det skall göras i samband med att jag byter dämpare/fjädrar/khämmare/haldexuppgradering till våren. Det funkar på samma sätt som antispinn off gör idag, dvs slå av helt med en knapp. Kostar drygt 3000kr.
Har kört den icke-faceliftade R36:an utan ESP i regn och den gick att köra tokbrett så jag misstänker att den blir suverän på vintern. Speciellt om man uppgraderar haldexen så man slipper understyrning.

Robban B
2010-12-26, 09:29
Är grymt kul nu på vintern ;)