handdator

Visa fullständig version : Bagagelås Passat Variant 3C DSG



Marcus
2010-12-20, 23:28
Någon som har koll på vilka växellägen som låser bagageluckan på Passat Variant 3C? Jag trodde att den är låst när växelväljaren står i läge D, men idag verkade den vara låst även i läge N. Bugg?

Henrik.M
2010-12-20, 23:35
Den är väl låst i alla lägen tills du drar ut nyckeln ur t-låset.
Eller minns jag fel här också?? (Jag ber om ursäkt om jag ger ett förvirrat intryck).
Audi har då så det är jag tämligen säker på.

Edit : Jag tror det är därför du har knappen för att låsa upp bagaget bredvid knappen till tankluckan , för att du ska slippa dra nyckeln ur t-låset.

Marcus
2010-12-20, 23:41
Verkar inte vara så för jag kan öppna bagageluckan när motorn är igång, men normalt inte i växelläge D, däremot i N. Jag tolkar det som att bilen är inställd på att låsa bagaget vid färd och ger möjlighet till att öppna vid stillastående som N och P... Men det är sambon som suttit vid spakarna när jag testat detta så jag kanske måste kolla själv för 100 % säkerhet... ;-)

Peter-C
2010-12-20, 23:49
P eller N - Du måste öppna dörren först (tror jag). Då låser den upp. Har inte någon utifrån försökt öppna bakluckan utan att föraren öppnad dörren?
/Peter

Henrik.M
2010-12-20, 23:53
Du måste öppna dörren först (tror jag). Då låser den upp.

Jag tror faktiskt mer på dig än mig själv nu faktiskt.
Där har vi det rätt svaret på frågan. =)

Marcus
2010-12-21, 10:41
P eller N - Du måste öppna dörren först (tror jag). Då låser den upp. Har inte någon utifrån försökt öppna bakluckan utan att föraren öppnad dörren?
/Peter

Verkar inte hjälpa. Med samtliga dörrar stängda kan luckan ej öppnas i D, men däremot i N.