handdator

Visa fullständig version : Koppla bort immo ? Chippa 2,0l 8V byta box ? Passat B4 -96



jetta_GT
2010-12-20, 17:57
Hej Har två frågor ,,
Hittar ingen information hur man kopplar bort immobilizer ?? , hittar ingen info här , om det nu går att göra
tar ändå aldrig ur tändningsnyckeln ,,

Tänkte byta chip i den med , först tänkte jag köpa en till box o chippa men blev varnad att det inte går att byta box p.g.a immo ?
boxen måste synkas med den '? verkar totalt sanslöst

Nån som har chippat 2,0l 8V 115hk ( Golf III GTI ) motorn , hur blev det ??

boster
2010-12-21, 10:49
Tänkte chippa min nu golf 3 115hk efter ny år ( och byta kamaxel åxå en från axelssons 275/10/108) men jag tar hem ett chip från tyskland kostar ca : 520skr ink frakt
det finns två olika modeller av chip till golf 3 ett som man kan byta själv och ett som måste lödas i . chipade min golf 3 16v och den går bättre tycker jag provad 3 olika chip tills jag hittade ett som gick bra. tog ett chip av denna kille
http://cgi.ebay.de/Race-Chip-VW-VR-6-Sport-Corrado-Golf-Passat-/250743448024?pt=Teile_ohne_Strassenzulassung&hash=item3a617961d8
maila han han har chip till golf 3 8v och 16v chip och han har ett bra omdömme på tyska bil sidor tex bmw trim

jetta_GT
2010-12-21, 15:22
Tack för tipset ska fråga honom , hade tidigare kontakt med en i Tjeckien tror jag , Powerchip hette dom dom hade för 502 kr inkl frakt, men vad han påstod måste det lödas ,,, och då skulle jag vilja byta box så man kan ha kvar "orginal" boxen , såg att det är samma nummer på boxen till Bl.a VR6 och såna finns det en hel del skrotade ..

men då spökar immobilizer om jag fattade honom rätt ,,,