handdator

Visa fullständig version : TURBOkit till Passat 3.2



Taarzaahn
2010-12-16, 12:13
Någon som vet var man hittar ett kit till min bil.
Gärna bulta på kit om det finns.
OBS! Inget racing bara lite mer OMMPFFF :-)

kim_gulle
2010-12-16, 13:39
Vad är det för modell och årsmodell? VR6 motorn eller är det en V6? Hästkrafter?
När det kommer till turbokit så finns det inte så många som man kan räkna som bolt-on. Oftast så involverar det att man byter till en tjockare toppackning och skaffar nya spridare och programvara. Vill du ladda som den är så är det nog bättre att satsa på ett kompressorkit som inte laddar mer än kanske 0.5 eller nåt.

Marcus
2010-12-16, 19:09
Finns endast 3.2 VR6.

Taarzaahn
2010-12-17, 10:21
Vad är det för modell och årsmodell? VR6 motorn eller är det en V6? Hästkrafter?
När det kommer till turbokit så finns det inte så många som man kan räkna som bolt-on. Oftast så involverar det att man byter till en tjockare toppackning och skaffar nya spridare och programvara. Vill du ladda som den är så är det nog bättre att satsa på ett kompressorkit som inte laddar mer än kanske 0.5 eller nåt.
Finns BOLT-ON till 3.6 i USA men passar ju inte till 3.2 tyvärr och med BOLT-ON menar jag att allt som behövs medföljer inkl. t.ex. toppackning men det är ju fortfarande bolton, vad jag inte vill göra är att riva motor för att byta kolvar och dylikt. Bilen är en 06 VR6 3.2 4M. Och har för mig att kompressorkit kommer att kosta mer men om du har någon länk till något användbart så tackar jag och bugar.

kim_gulle
2010-12-17, 12:38
Finns BOLT-ON till 3.6 i USA men passar ju inte till 3.2 tyvärr och med BOLT-ON menar jag att allt som behövs medföljer inkl. t.ex. toppackning men det är ju fortfarande bolton, vad jag inte vill göra är att riva motor för att byta kolvar och dylikt. Bilen är en 06 VR6 3.2 4M. Och har för mig att kompressorkit kommer att kosta mer men om du har någon länk till något användbart så tackar jag och bugar.

Här har du ett företag i england som säljer turbosatser: http://www.jbsautodesigns.co.uk/content/29/32-24v-v6-turbo-kits
Iofs så är ju just dem där till MK4 R32 men jag antar att det lär vara samma motor. Om inte annat så skulle du ju kunna mejla dem och fråga om dem har några kit som kan anpassas till passaten. Dem där grabbarna strävar efter att få motorrummet att se orginal ut, vilket kan göra att du kan glida genom besiktningen utan problem om du har tur. Att beställa från england är ju ingen sak heller eftersom det är inom EU. Ingen tull o shit. Sen om du inte vill montera satsen själv så kan du ju gå till t.ex. dahlbäck racing eller liknande firma så kan dem nog montera åt dig. :)