handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om nya Passat Variant?



tisu001
2010-12-15, 13:55
Jag var och provkörde nya Passat Variant 2011 igår (Finns ett inlägg om detta på bloggen).
En manuell 140TDI BMT.

Förutom att karossen är en fullträff tycker jag VAG's nya dieselmotorer är helt brutala.
En 140TDI Bluemotion är klassad som miljöbil men motorn har både vrid och ger bilen ordentligt med knuff.

Vad tycker ni andra?
Har ni provat eller rent av Beställt?

Raz
2010-12-15, 14:20
Jag tog bort länken. Använd forumet och dela med dig av dina upplevelser här istället.

För övrigt så gillar jag "nya" Passat. Det uppdaterade utseendet är nice!

tisu001
2010-12-15, 14:51
Jag tog bort länken. Använd forumet och dela med dig av dina upplevelser här istället.
För övrigt så gillar jag "nya" Passat. Det uppdaterade utseendet är nice!

Ok - fine!

Vad är det som gör VAG's nya dieselmotorer så effektiva och varvvilliga? Commonrail?

Marcus
2010-12-15, 15:52
Jag var och provkörde nya Passat Variant 2011 igår (Finns ett inlägg om detta på bloggen).
En manuell 140TDI BMT.

Förutom att karossen är en fullträff tycker jag VAG's nya dieselmotorer är helt brutala.
En 140TDI Bluemotion är klassad som miljöbil men motorn har både vrid och ger bilen ordentligt med knuff.

Vad tycker ni andra?
Har ni provat eller rent av Beställt?

Kombinationen körglädje, körställning, känsla, utrustning parat med rimliga ägarkostnader ger ett mycket trevligt bilägande.
Det som fäller avgörandet för min del är förstås körupplevelsen. Passaten är förvånansvärt smidig och rolig och köra, och i det avseendet väldigt svårslagen i sin pris- och storleksklass.

canterbury
2010-12-15, 17:14
Jag är helt klar sugen på den nya, dock tycker jag den "gamla" är jäkligt snygg,,,o har länge velat fram o tillbaka. Dock e jag ute efter en prestanda passat. Men ni som har ägt den näst senaste och provat/äger den nya, är det stor skillnad på körkänsla och kvalité? Själv måste jag säga att bägge e brutalt fina och praktiska familjebilar, e ute efter lastutrymme o tycker att de e svårslagna. Finns många andra fina kombis, men jag har varit frälst till vw de senaste 10 åren...

tisu001
2010-12-15, 20:31
http://lh5.ggpht.com/_NER1r4IASeU/TQf0WGIxSKI/AAAAAAAABrY/_GJOiw2_ubA/Volkswagen%20Passat%202011%20TDI%20Masters%20BlueM otion%20041_thumb.jpg?imgmax=800

Vad säger ni förresten om BRUN inredning? (Jag personligen gillar den)
Annars tycker jag inte inredningen skiljer sig så mycket från förra modellen.

Mest fronten och baken som fått sig ett rejält lyft till det bättre även om den gamla inte var ful alls.

Janne.M
2010-12-15, 20:38
http://lh5.ggpht.com/_NER1r4IASeU/TQf0WGIxSKI/AAAAAAAABrY/_GJOiw2_ubA/Volkswagen%20Passat%202011%20TDI%20Masters%20BlueM otion%20041_thumb.jpg?imgmax=800

Vad säger ni förresten om BRUN inredning? (Jag personligen gillar den)
Annars tycker jag inte inredningen skiljer sig så mycket från förra modellen.

Mest fronten och baken som fått sig ett rejält lyft till det bättre även om den gamla inte var ful alls.

Fronten är hemsk, ser ut som en billig citroen blandat med någon japanare (tänk på citroens kylgrills ribbor) innuti är den ju fin och baken är helt ok, men förra modellen är helt klart bäst hittils, och då speciellt med R paketet jag skulle hellre köpa en 2010 än en 2011 fast de hade samma pris. Dock skulle man ju vilja ha den nya bluemotion dieselmotorn.

tisu001
2010-12-15, 21:08
Fronten är hemsk, ser ut som en billig citroen blandat med någon japanare (tänk på citroens kylgrills ribbor) innuti är den ju fin och baken är helt ok, men förra modellen är helt klart bäst hittils, och då speciellt med R paketet jag skulle hellre köpa en 2010 än en 2011 fast de hade samma pris. Dock skulle man ju vilja ha den nya bluemotion dieselmotorn.

Roligt att fronten kan smaka så olika i två olika munnar :D

Taarzaahn
2010-12-16, 12:07
Tyvärr tycker jag den nya är bra mycket fulare än 3c och bakljusen.............. ser ju ut som Golf nu.
Inredning är OK annars

tisu001
2010-12-16, 12:32
Tyvärr tycker jag den nya är bra mycket fulare än 3c och bakljusen.............. ser ju ut som Golf nu.
Inredning är OK annars

Jag har provat nya Sharan, Touran och nu Passaten. Alla är stöpta i precis samma front och bak-form. Så vill bilindustin ha det, dom skulle kunna ta bort modellnamnen och kalla bilarna "Liten", "Mellanstor","Stor" och "Jättestor" istället :D

Fick höra av Pressansvarig på VW (Marcus Thomasfolk) att dom redan har fått 2500 order på nya Passaten.

wibmag
2010-12-16, 13:20
Tyvärr tycker jag den nya är bra mycket fulare än 3c och bakljusen.............. ser ju ut som Golf nu.
Inredning är OK annars

Om man hänger på detta forumet borde det väl inte vara någon nackdel om en bil liknar en Golf ;-) hehe
För övrigt gillar jag VW,s minimalistiska formspråk - Less Is More

Marcus
2010-12-16, 19:16
Tyvärr tycker jag den nya är bra mycket fulare än 3c och bakljusen.............. ser ju ut som Golf nu.
Inredning är OK annars

Stor fördel! Ska skrika Volkswagen om bilen!

tisu001
2010-12-17, 06:55
Din bil ska få in "prestanda modellerna" av nya Passat i Januari - exakt vilka det är är sa dom inte men jag tippar på starkaste 211 TSI och V6 GT.

Taarzaahn
2010-12-17, 10:16
Om man hänger på detta forumet borde det väl inte vara någon nackdel om en bil liknar en Golf ;-) hehe
För övrigt gillar jag VW,s minimalistiska formspråk - Less Is More

Vad jag menade var att just bakljusen är något unikt för Passaten inte att dom nya var fula utan bara j....t orginella och såg inte ut som någon annan bakända.