handdator

Visa fullständig version : Stänkskydd bak till min GTI 2011 ?



Micke_t
2010-12-14, 11:51
Nu tror ni antagligen att jag tittat för djupt i glögg-flaskan...

... men efter att nu ägt min underbara GTI i snart två månader undrar jag om någon här har stänkskydd bak på sin GTI och om det blir någon radikal skillnad när det gäller nedsmutsning av bakdelen?

I detta vädret tar det ca 1 timme innan bakdelen är helt täckt av sörja. Dessutom är det ofta så tjockt att jag inte vågar använda torkaren bak med risk för att bara veva runt all sand och skit.

Visuellt tycker jag inte att det ser jättekul ut men det praktiska kanske överväger i detta fall.
Vad tycker ni?

Hooloowoo
2010-12-14, 14:58
Det var nåt av det första jag köpte till min. Dels för att spara trösklarna och bakänden, och dels för att minska lite på sprutet.. Jag vet ärligt talat inte om det hjälper så mycket egentligen.. Något bättre tycker jag mig kunna påstå att det blir, men det är mycket möjligt att man inbillar sig. :)
Fram vet jag iallafall att det blev mycket bättre, sprutade mycket på sidorna innan jag fick på skydden.

Hivar med en bild så du ser hur det ser ut..

http://farm5.static.flickr.com/4038/4681353787_ea5d95bee8_z.jpg

Micke_t
2010-12-14, 15:16
Riktigt fin bil du har Bent-Olav,

Jag är lite av en original-nörd och ogillar egentligen allt som inte är standard men jag måste säga att dina fälgar är otroligt snygga! :)

Hittade faktiskt en annan bild på din bil på nätet när jag sökte efter en GTI med stänkskydd och den fick mig att inse att det faktiskt ser ganska bra ut. Nu har du i och för sig en kontrastfärg som gör sig klart bättre mot de svarta stänkskydden än vad det kommer att göra på min United Grey.

Fram satt stänkskydd på som standard och det är jag glad för men jag hoppas att ett par där bak ska ge önskad effekt. Är lite orolig för att turbulensen bakom bilen gör att bilen blir smutsig lika snabbt.

Vad fick du ge för dina inkl. montering?

Hooloowoo
2010-12-15, 10:54
tack för det. :) Fälgarna gör sig grymt bra mot det röda. Och angående skydden tycker jag inte att det gör så mycket att de sitter där, sitter det fram ska det sitta bak också är min mening. Ser lite halvfärdigt ut annars.
Jag monterade själv. Men de var verkligen inte billiga vill jag minnas, typ sådär 900 eller nåt..