handdator

Visa fullständig version : Problem med 4motion?



krickan4
2010-12-14, 00:35
Hej
Jag har haft funderingar länge nu på en Golf R32 mk4 och är jäkligt sugen på att handla en men jag har bara hört negatift om 4motion på den så nu ställer jag frågan här!
Är det några problem med den?
eller det är bara negativa personer jag har stöt på när det handlar om 4motion

itouch
2010-12-14, 01:03
Inget att oroa sig för alls, väldigt stabilt med 4-motion och drivlinan är väldigt hållbar, du har nog stött på personer som haft väldigt otur bara. Jag är toknöjd.

dorian
2010-12-14, 04:03
Jag var jätte nojd med v6 4-motion, det är lika. 6 växlad manuell låda hade jag

VWGolIV
2010-12-14, 10:04
Det negativa är väl att de som köpt bilen blivit sura för att dom inte kan koppla bort fyrhjulsdriften och bara sladda runder.

4-motion är alldeles perfekt =)

krickan4
2010-12-14, 18:22
Okej hade en s3 innan men den kändes mer framhjuls driven än 4hjulsdriven men hur är 4-motion känner man att det att det driver på bak och sladar till lite?

itouch
2010-12-14, 18:47
Det går att ha riktigt kul i snön med 4-motion, baken går ut väldigt lätt så fort du gasar på lite :)

Exelon
2010-12-14, 19:14
Fungerar klockrent om man har Esp´n urkopplad på r32án. Lite svår att få den att släppa där bak så man får långa fina breda sladdar. Men ska nog köpa en uppgradering till haldex´n till nästa säsong så man kan ändra så man får lite mer driv på bakhjulen när man är på lekhumör. Sen så är väl servicen viktig så köp ingen bil som inte har papper/servicebok på att oljan+ filter i haldex´n är byta mellan intervallen.
Bara ljudet från 6ans muller räcker långt och man slipper vänta på stressfläkten ska börja arbeta, när man är och leker.
Lite dyrare skatt och försäkring och drar ungefär lika som en lätt trimmad gti. Helnöjd med min iaf fast saknar en manuellåda ibland.

krickan4
2010-12-14, 20:20
Det jag är ute efter är bra grep och lek på vintern och sommaren vill jag ha ett jäkla grep men vill även att det kan slada till lite så den inte är helt död bak, det är ingen drifting bil jag är ute!
Sen är ju 6ans muller så härligt att höra när man ger den!

:o)