handdator

Visa fullständig version : Köpråd Polo 6r



sgt_nelson
2010-12-07, 20:06
Går i funderingar att köpa mig en polo 6r (2010-11) Någon som har några erfarenheter, åsikter osv om bilen?

Det är 1.4 (85hk) som är intressant med:
- Masterspaket
- Komfortpaket,
- Dimstrålkastare med statiskt kurvljus
- Ljus- och siktpaket
- Sportchassi
- 4 dörrar inkl. elfönsterhissar fram och bak
- Stöldskyddslarm
- mittarmstöd fram

något mer ni tycker man ska prioritera?

Bilen ska enbart användas som bruksbil så driftsäkerhet, ekonomi och komfort är det som känns viktigast.

Marcus
2010-12-07, 20:16
Bra liten trevlig bil :) Funderar själv på en sådan som andrabil. Du har gjort bra val och så hemskt mycket mer finns inte heller. Men jag hade lagt till: Utan emblem bak och Utan motorbeteckning bak. Emblem är bara kladdigt... Vilken färg har du tänkt dig?

sgt_nelson
2010-12-07, 20:49
vit eller pepper grey

polomannen
2010-12-07, 22:26
Grå helt klart....det är coolast.

Nisse
2010-12-08, 19:59
Jag hämtade ut min i maj, samma motor men endast armstöd & media-in som extra. Har bytt ac-kompressorn då den
lät lite, byttes utan tvekan. Jag fick en lånebil, en -09 (modellen innan) och komforten i dessa modeller går inte att
gämföra, 6r är otroligt fin att köra. Jag saknar egentligen bara fartkontrollen eller vad det nu heter men den ingår
kanske i komfortpaketet, utrymmet vid gaspedalen är lite trångt för att jag ska hitta den där perfekta känslan
vid långfärd. Som sagt, en mycket trevlig bil, lägg till media-in med USB om det inte ingår i nåt av det du redan nämnt.

sgt_nelson
2010-12-09, 00:41
låter ju bra de! åtrkommer hur de blir!