handdator

Visa fullständig version : Montera ny stereo på golf 2 memphis



theswed
2007-07-09, 17:12
tja alla hoppas jag kan ställa lite fråger om stereo inkopling här annars kanske någon kan hänvisa vidare

jag har köp mig en ny bil stereo trodde att det var så lätt att jag bara behövde köpa passade iso kablage men inte kollade bakom stereon
men inga kontakter utan tror att man klippt av det gamla och och sen kopplat eller nåt när man bytte förra gången och jag kan inget själv har alldrig kopplat in en bilstereo själv förut så jag vågar mig inte på det.

Men en tanke som slog mig var att kan jag på något sätt annväda den här kontakten som går in i stereon nu den stereo som sitter i är en gamal sony cdx-5460 kan det det finnas någon slags av adabter eller liknade som man kan annvända kom gärna med förslag :)

magnusT
2007-07-09, 17:28
Du kan köpa nya iso kontakter och koppla in i bilen, så slipper du modifiera stereons kablage.

theswed
2007-07-09, 18:00
Men jag kan inte koppla vet inte hur man gör det var en j***vla massa sladdar där bakom stereon säkert dyrt att lämmna in också

Roffe
2007-07-09, 18:20
kolla i instruktionsboken där står det vart alla sladdar ska gå =)

magnusT
2007-07-09, 21:10
Som sagt, får du bara tag i ett kopplingsschema kan du se vad dom olika sladdarna ska kopplas ihop med. Annars kan du ju börja med att mäta fram + och -, sen är det inte så mycket mer än högtalar sladdarna.

Roffe
2007-07-09, 21:22
se bara till att alla kablar är väl isolerade ifall du ska dra nya.

theswed
2007-07-09, 21:56
ok tack för svaren :)