handdator

Visa fullständig version : Venton drar väldigt mycket bensin?



ololiuqui
2010-12-01, 18:59
Hej!

Då inte tankmätaren funkar får man gå på trippmätaren som inte är helt korrekt då man inte vet riktigt att det stämmer med vad som sägs att en sån här bil ska dra.
Imorse påväg till jobbet börja den iallafall hacka och dog några hundra meter efter.Hade då kört 57mil på full tank (55 liter) ska verkligen en vento med 1.8 liters motorn dra strax under litern?

Har förövrigt bytt rotor och fördelare, "förgasarfoten" och soppafilter. Bytte även mätarhuset, nu går dock inte tempen upp till mitten som den gjorde på det tidigare mätarhuset, kan detta påverka?

Kom gärna med förslag på orsak, trodde detta skulle vara ett bra alternativ till min tidigare jetta TD som drog strax över 0.5:<

Rs mannen
2010-12-01, 19:47
Ska å ska. Audin drar ca 1 liter i snitt på en tank. Men om man i 100 så ligger den runt 0,7. Men är svårt att sänka snittet.
Vr6 lansväg när jag hämta den. Ca 20 mil. 0,76
Nu med kallstart m.m ca 1.3 åker mäst mellan jobbet å hem. Åker igenom stan å sen en mil lansväg.

vw-power
2010-12-02, 22:45
om bilen inte kommer upp i temperatur så dricker den givetvis mer, likaså om det blir mkt kallkörning så motorn aldrig hinner bli varm!

dorian
2010-12-11, 17:38
57 mil på 55 liter vid blandat körning låter helt normalt för vintertid tycker jag.
Har köpt en seat toledo 1.6sr för ca en vecka sen och den drar lika mycket som din