handdator

Visa fullständig version : Multirattfråga Passat



pa_forsgren
2007-07-09, 14:47
Min Passat har multiratt men ingen bluetooth.
Är det någon som vet om telefonknappen är "död" eller om den
skulle kunna användas om man installerar någon sorts handsfree?
Om det har någon betydelse är det RCD300 Cd-radio.

/Pär

Henrik.M
2007-07-09, 16:16
Den är "död" eftersom du måste ha en orgina handsfreesats från fabrik.
Och det vill du inte ha med tanke på att VW:s fabriksmonterade handsfree endast stödjer vissa siemens och äldre nokia.....Sony ericsson har inte hittat tilkl VW fabriken än.

Blåtand är en djungel , Audi har näst intill fullt utbyggd blåtand i sina bilar (som stödjer de flesta moderna telefoner på marknaden).
Vw däremot envisat med att köra Nokia/siemens koncept anno 2003 och det via kabel och handsfree sats......blåtands listan till VW:s bilar är väldigt begränsad sist jag kollade.

Man kan beställa VW passaten blåtandsförberedd o då får du en tjusig nummerpanel istället för myntfack/mugghållare på instrumentbrädan.
Men då är det som sagt begränsat till vilka telefoner man kan utnyttja blåtanden.....Men då får du nytta av telefonknappen på ratten. =)

Har med olika blåtandsprotokoll & tysk fabrikspolicy att göra.

Sen finns det säkerligen olika lösningar på problemet på pirat/eftermarknaden...Googla och sök för jag är övertygad om att det finns handsfrree satser på marknaden som är icke orginal och stödjer knappen på ratten. (OM inte än lär det väl komma snart).

jocke.w
2007-07-09, 19:39
Ja det finns eftermarkands prylar i usa...som kostar fläsk!!!!

Henrik.M
2007-07-09, 19:41
Ja det finns eftermarkands prylar i usa...som kostar fläsk!!!!

Har för mig någonstans i bakhuvudet att du o jag hade en diskussion om det för ett par månader sedan...i samband med att du höll på att pilla navi.
Eller så har jag fått allt helt om bakfoten.

pa_forsgren
2007-07-10, 10:09
Ok. Får ligga lågt ett tag. Vill dessutom ha en extern antenn det krånglar ju till det lite till. Tack för svaren.

/Pär

jocke.w
2007-07-10, 12:40
Har för mig någonstans i bakhuvudet att du o jag hade en diskussion om det för ett par månader sedan...i samband med att du höll på att pilla navi.
Eller så har jag fått allt helt om bakfoten.

Jupp!! stämmer