handdator

Visa fullständig version : Vart går alla kontakter/anslutningar på min golf gti?



Gti_adam
2010-11-12, 16:55
hallå! jag är ny här på forumet för att jag delvis behöver hjälp att slutföra mitt projekt som jag införskaffat..så gå in på http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=22150 och skriv antingen på vwgolf.se eller kommentera här i denna tråd om vart allt går och hur allt ska sitta!

tack på förhand

mvh adam

Rs mannen
2010-11-12, 17:19
Hej,,

den första bilden, ska det gå en vatten slang upp till expantions kärlet.
den andra bilden är vevhusventilation,
3,e blir jag förbryllad, men dålig på 16v
4,e vet jag inte va dom menar mä vakumklocka,
5,e är inte orginal, men det är en bränsletrycksregulator, ska gå en slang från motorn, en till vakum, en som går i retur till tanken,, inte säkert det ska sitta nått i den anslutningen under,
6,e kan inte plasera vart den sitter på motorn, lite för närbild,
7,e sitter den på vattenledningen som går in i kupen så ska den nog sitta på anslutningen på bild 3.
8.e ska sitta på gasspjälet
9,e den blå ska nog sitta på fuleralen, känna av soppa trycket,
den svarta vet jag ej,
10,e ?
11,e förutom lyse, grill, frontplåt m,m så tror jag inte det ä nått mer,,, =)

hoppas det är till någon hjälp,

skriv gärna ut va det ä för bil,, men antar att det är en mk3 GTI 16V efter som det ä EFI

Gti_adam
2010-11-12, 17:30
okej du gav mig lite svar där på det flesta, men jag kan säga att det är en vw golf 2 gti 16v 88- (alltså KR motorn) som jag konverterat om till ABF insug,fuelrail,spridare och gasspjäll! =)

men 5e som du skrev, vad för slang på motorn osv, fatta inte riktigt din beskrivning där?

bild 6 är en närbild på vänstersida av fuelrail

9e som du skriver var som jag trodde men den svarta går till en givare på fuelrailen, hur kan man lösa detta?

10e det är den svarta kontakten som jag håller i på föregående bild

Rs mannen
2010-11-12, 17:41
5,e ´har du orginal bränsletryxregulator på den nya så ta bort den blåa helt,, inte till någon nytta ändå för dig,,

Gti_adam
2010-11-12, 17:53
okej, så varför använder man sådan här bränsletrycksregulator som jag har, rekommenderar du att jag byter till original eller råder du mig att göra det? :)

Rs mannen
2010-11-12, 18:56
Dom används för att höja soppa trycket när man trimmar. Men mäst på överladdade motorer. Så helt onödig att använda för din del om du frågar mig.

Gti_adam
2010-11-12, 19:33
Dom används för att höja soppa trycket när man trimmar. Men mäst på överladdade motorer. Så helt onödig att använda för din del om du frågar mig.

Okej...så min setup med Audi stakar o kolvar osv så bör jag köra med org bränsletrycksregulator?

Gti_adam
2010-11-13, 11:33
på nummer 1, är det den silvriga som sitter på toppen som är expansionskärlet eller är expansionkärlet där man fyller på kylarvätska?

Rs mannen
2010-11-13, 19:49
vet du inte det??? å har börjat å riva å byta motorn? kan bara önska dig lycka till,
PS: det är där du fyller på vatten, ;)