handdator

Visa fullständig version : Tomgång konstig Polo gti 16v...



Sanni
2010-11-10, 17:23
Hej har märkt de senaste dagar att tomgång på min polo låter ojämn,Nästan som att det är täppt nånstans.Undrar vad det kan bero på?Har bytt nästan allt när jag gjorde service men inte brännslefilter,Kan det vara den som spökar och måste bytas eller är det nåt annat?Nån som har haft samma problem?Hjälp.

Rs mannen
2010-11-10, 17:28
Öppna huven å be någon lyssna vid gasspjälet. Sen slår du på tändningen.
Då ska det klicka till i det ett par gånger.
Gör det inte det så ä det troligen ditt spjällhus som spökar.
Inte helt ovanligt på polona. Hade det på min.
Bara å nya hela skiten :( inte billigt har jag för mig.

Sanni
2010-11-10, 17:48
Har läst nånstans att man kanske ska prova o rengöra den först och se om det funkar men vet ej.Hoppas att det är inte spjällhuset. :(

Sanni
2010-11-11, 14:08
Igår dog batteri 2 ggr,andra gången mitt i en korsning helt sjukt.Måste köpa nytt batteri och se om det blir bättre,vet ej när batteri var bytt sist.Kan det vara problem med tomgången???

Rs mannen
2010-11-11, 14:17
det kan vara boven i dramat, dom där spjälhusen är lite skumma o kan tappa grund värdet oxo strömen försvinner,
då måsta man åka till en vag verkstad å be dom snält att göra en grundinstälning på spjälhuset,, sen funkar dom,
det fick jag göra när jag bytte till mitt nya.

Sanni
2010-11-11, 14:21
Fick göra det förra året när den varvade av sig själv då rengjorde de gasspjälet och fixade grund insällningar.men det är kanske dags igen,ska köpa nytt batteri idag (visste inte att de var så dyra) och sen byta så får man se om det blir ändringar.

Sanni
2010-11-12, 00:27
Köpte nytt batteri och bytte.Konstigt nog så känns bilen mkt bättre nu.Har pratat med en mekaniker som sa att om samma sak händer igen med tomgången och att batteri dör då är det generator som är trasig och laddar inte batteriet helt.Så nu får vi se vad som händer de närmaste dagar.