handdator

Visa fullständig version : Abs hjälp, motstånd på abs givare vr6? någon som kan mäta?



Rs mannen
2010-11-07, 18:40
hej,,

undar om någon där ute kan hjälpa mig med en sak,
Smidigast är ju om någon har en spindel som ligger lös ni kan mäta på, men då måsta man va 100% på att absgivaren är hel, men om någon byter till v-däck, kan ni passa på att ohm mäta abs givaren,,

Mätte mina på Audin för jag misstänkte en va trasig som fick stryck vid hjullager byte, å den va paj,

men sen skulle jag mäta på min nyinköpa Vr6,a där någon klippt av kabeln till abs lampan och plockat bort dom i mätarhuset,

så tänkte jag mäter dom oxo, får ett värde på en bak, men inget på dom fram + den andra bak,

men tänkte om det är andre givare på golfen, eller om det värkligen är 3 st som är trasiga,
ohm talet ligger ofta mellan 1,3-1,6 Kilo ohm, som om någon snäll skäl där ute vill mäta sin vr6,a å kolla,

vore mkt taxam, så jag sliper köpa 3 nya å prova,,

g-man
2010-11-08, 06:01
1,6 låter högt för en abs-givare. Får du utslag på multimetern om du ställer in den på växelspänning och snurrar på aktuellt hjul?
Har för mig farsan hade 1-1,2 k-ohm på sin mk3.

Rs mannen
2010-11-08, 09:18
Det är olika på vad man har för givare kanske. För det fins 2 olika på golf 3.
Men runt 1,5 va alla på audin utan den som va kass. I min g60 syncro va det 1,05 på dom jan mätte bara för att kolla.
Men låter otroligt att 3 ska va kassa tycker jag.
Men 1,6 höfta jag vara. På audin låg dom mällan 1,45-1,52