handdator

Visa fullständig version : xenon golf v



rakso77
2010-11-04, 17:31
behöver man ha ett xenonkit med canbus för att koppla in xenon i extraljusen på en golf v -05

Lindahl
2010-11-04, 18:42
Hej
Köpte ett Can bus kit frånn x***n k***n till min Golf 1.6 FSI -04 som skulle vara det bästa. Dagen efter upptäckte jag att vinrutetorkarna slutade att fungera. Det visade sig att dom dåliga ballasterna gjorde att vinrutetorkarmotorn pajade (hur konstigt det än låter)

jag fick skicka tillbaka kittet och fick pengar tillbaka och dom betalade även en begagnad vinrutetorkarmotor men erkände egentligen inte att det var fel på deras grejor.

Sök på nätet så hittar du fler som fått samma problem.

Jag kan bara rekommendera ett par riktiga extraljus istället för att slippa problem.

Can bussen är tydligen rätt känsliga grejor.
Men kan ju säga så här i efterhand att det var mycket bättre ljus med xenonen än med 2st stora 100w extraljus.

Mvh Håkan

Henrik.M
2010-11-04, 21:01
Du behöver ej ett canbus kit för att montera xenon i extraljus.
Går bra med ett vanligt kina kit.

Lindahl
2010-11-05, 14:25
Köpte ett CANbus kit till mina helljus, kanske inte behövdes? men vindrutetorkramotorn pajade ialla fall, någon transient som gått bakvägen in kanske?

hur som helst gör inte jag om det misstaget på min bil igen iallafall.

//Håkan

Henrik.M
2010-11-05, 16:38
Köpte ett CANbus kit till mina helljus, kanske inte behövdes? men vindrutetorkramotorn pajade ialla fall, någon transient som gått bakvägen in kanske?

hur som helst gör inte jag om det misstaget på min bil igen iallafall.

//Håkan

Frågan gällde ju inte helljus utan extraljus.
2 helt skilda saker. =)

rakso77
2010-11-06, 17:59
tack för svaren