handdator

Visa fullständig version : ABS / SOFTWARE CODING problem



Muki
2010-11-02, 16:28
Hej hopp!!

Har en VW Beetle -00a som Abs-lampan tändes på, skulle in och läsa av felkoden men råkade trycka på advanced funktionknappen och radera värdet på Software coding till följd att Bromslampan började lysa. Nu blinkar den hela tiden och jag vet inte hur jag ska få fram rätt värde att knappa in. Någon som vet var jag kan leta reda på detta?
VAG nummret på controllern är 1C0 907 379
Har numera även felkod: 01044 sedan mitt dumma påhitt..

TACKSAM för hjälp!

Henrik.M
2010-11-02, 20:18
Du har lyckats radera utrustningskoden ur ABS styrdonet , dvs ABS styrdonet vet ej hur din bil är utrustad.
Bara att koda in igen.
Det du behöver veta är hur din bil är utrustad & det får du reda på att se på PR nr på den vita lappen som sitter antingen i serviceboken eller bagaget.
Ett sunt tips INNAN du du börjar härja med omkodningar : Vet du inte hur du ska göra , gör det inte.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_New_Beetle/Cabriolet_(1C/1Y/9C)

Muki
2010-11-02, 20:32
Brukar faktisk inte vara inne på omkodningar, blev bara så att jag råkade komma åt knappen när jag drog musen på musplattan på den bärbara datorn å klumpig som man är så tryckte jag ok sen istället för och avbryta.
Men TACK så mkt för tipset, ska sätta mig direkt och försöka luska ut vad jag ska knappa in för värde.

TACK

VWGolIV
2010-11-03, 12:55
Det har jag med varit med om när datorn skitmusplatta dummar sig.

Hoppas du löser det.