handdator

Visa fullständig version : Krominlägg på instrumentpanelen, uppdaterade Passat 3C



Marcus
2010-10-27, 22:15
Idag var jag och tittade på uppdaterade Passat. Snygg! I interiören har det tillkommit krominlägg runt luftutsläppen på instrumentpanelen. Trevligt!

Nu till min fråga: går dessa krominlägg att köpa löst hos Volkswagen och montera på en äldre Passat 3C och hur fäster man i så fall lämpligen dessa? Något lim? Speciallim som man bör köpa av Volkswagen?

MickeR
2010-10-27, 22:26
köpte sådana på ebay och monterade på min för 2 veckor sen. Trivsam uppgradering! Dock är det unika ventilationsutsläpp med annan gjutning av huset, så det är inte lösa krominlägg, husen är lackade med kromfärg och det är ingjutet en ribba för detta.

Marcus
2010-10-27, 22:39
OK, så vad köpte du, fattar inte riktigt...? ;-) Köpte du Volkswagen originaldelar?

MickeR
2010-10-27, 22:42
Javisst, VW org. På andra markander så har kromventilationsutsläppen funnits även på icke-facelift 3C. Hade jag kommit på hur man bifogar en bild (verkar inte få lov att göra det) så hade jag kunnat visa hur det ser ut. Men det var iaf dessa jag köpte: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150500158839