handdator

Visa fullständig version : Hjälp med elschema - Caddy -07



P-plats.se
2010-10-21, 08:16
Drog lite el i min Caddy i går kväll och passade då på att sätta in innerbelysningen från en Passat W8.
Funderade sock länge på hur jag ska hitta styrströmmen till dioderna, alltså odimmrad belysning!?

Någon som kan hjälpa mig med detta tro?

(En liten parantes om någon tänker göra samma sak så var det inte så enkelt att få innerbelysningen på plats i en Caddy och det fick moddas en hel del!)

P-plats.se
2010-10-21, 15:02
På sidan http://vwcaddy.net/forums/index.php?showtopic=62 hittade jag följande:


get a long piece of wire (18 gauge i believe will do) and thread it from the hole in the headlining to the top edge of the front window. Then run it towards the drivers-side A pillar, under the a pillar and down towards the light switch. (Connect via long wire to the blue/grey wire at the dash light intensity) Light switch

Lite luddigt men tror ni man ska koppla på sig på den blå/grå kabeln på ljusomkopplaren eller dimmerknappen?
Min engelska kanske inte är den bästa men är det inte lite lustigt skrivet?

Falcor
2010-10-21, 17:39
Blå/grå wire på dimmerknappen ska du ansluta den på. Men ja, det är lite lustigt beskrivet.

P-plats.se
2010-10-25, 08:35
Det gick la så där...

Ar testat alla grå/blåa kablar på både ljusomkopplaren och dimmerknappen men ingen har det jag söker.
En av dom hade dimmrad 12v men måste nu få hjälp för jag vill inte sticka hål i alla kablar för att hitta rätt.

Brukar ju alltid finnas odimmrad belysning till radion men inte det heller...

Nån vänlig person som kan hjälpa mig tro???

VWGolIV
2010-10-25, 10:25
Varför vill du inte koppla den på dimmern ?

Det är ju rätt snyggt när allt dimras =) eller hur det stavas.