handdator

Visa fullständig version : Min Golf R bärgad :( :(



vw-fantast
2010-10-16, 10:03
Hej

Måste få skriva av mig lite sorg och den chock som jag drabbades av häromdagen.

Var på väg till jobbet, kör mkt lungt på landsväg på farthållaren i 82 km/h. Helt plötsligt tappar bilen all kraft, går ned kraftigt i fart, jag bromsar och stannar. Startmotorn går men motorn är död. Jag står mitt på körbanan, tur att det inte var vajerräcke där, då hade det blivit totalstopp. Tilläggas ska att ja jag har ström i bilen men ingen motor.

Det slutar med att jag får bilen bärgad och körd till en vw verkstad och åker iväg i en Golf multifuel. Gissa om jag saknar min R, saknar allt med min bil, vill inte åka i en bil som är bas utrustad med en stark luk av varm rapsolja :(.

Hursomhelst, verkstaden ringde igår och sa vad de än så länge funnit för fel på min motor, den ena kamaxeln har släppt från drivningen och ventilerna står i olika läge. Den andra kamaxeln ser det ut som är allt som det ska vara med. De sa även att motortypen är ny för dem och de har alltså ingen vana att meka med den samt att de ska börja plocka isär motorn på måndag den 18/10 på kvällen.

En mkt hemsk, pinsam och traumatisk upplevelse för mig som älskar min Golf R med DSG låda och nästintill maxutrustad.

Om någon vill höra om vad som händer för mig å min bil skriver jag gärna mer om vad som sker när jag vet mer.

Mvh Magnus

a128
2010-10-16, 10:43
Du får skriva ut detta dokument och ge den till verkstaden:

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf

så blir det lite lättare för dom att bilda sig en uppfattning om motorns uppbyggnad

är ej säker på att det är samma för denna är till GTi-spisen

:-)

vw-fantast
2010-10-16, 11:08
Hej

Tack men min älskling står hos en auktoriserad vw-verkstad så jag är säker på att de har all info de behöver om vad de ska göra, annars får de väl flytta bilen till en större verkstad i Karlstad.

Tack för stödet i denna svåra stund :).

Mvh Magnus


Du får skriva ut detta dokument och ge den till verkstaden:

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf

så blir det lite lättare för dom att bilda sig en uppfattning om motorns uppbyggnad

är ej säker på att det är samma för denna är till GTi-spisen

:-)

DPC
2010-10-16, 12:00
Kamaxeln har släppt från drivningen? Du menar att kamremmen har kuggat över på något vis? Eller har det att göra med att kamaxlarna är justerbara och enheten som styr detta har gått sönder till ena kamaxeln? Jag säger bara en sak, tur att du har garanti!

silam
2010-10-16, 12:02
Fan va trist, hur många mil hade den gått ?

/N

itouch
2010-10-16, 12:03
Väldigt tråkigt att höra på en såpass ny bil, hur många mil?
Är det lecab som ska skruva? Hoppas du får en bra meck som pillar.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.

vw-fantast
2010-10-16, 18:20
Hej

Har inte tittat i motorn själv utan jag bara återgav vad han som ringde från verkstaden sa. Mobilitetsgarantin gör ju att jag är skadeslös antar jag. När min förra bil krånglade behövde jag max betala 25% av hyrkostnaden för en hyrbil.

Önskar jag kunde svara på din fråga bättre på vad som hänt. Ska skriva så fort jag vet mer om vad som händer. Pinsamt å få en så fin bil bärgad :(.


Kamaxeln har släppt från drivningen? Du menar att kamremmen har kuggat över på något vis? Eller har det att göra med att kamaxlarna är justerbara och enheten som styr detta har gått sönder till ena kamaxeln? Jag säger bara en sak, tur att du har garanti!

vw-fantast
2010-10-16, 18:23
Nej jag använder i bilen i västvärmland nära norska gränsen. Således blev jag ståendes precis innanför tullstationen och bilen bärgades till Olof Ericson i Arvika, om de inte klarar av den så blir väl bilen flyttad till Lecab som har större resurser. Dock är ju inte deras rykte det bästa, men det slutar ju med att de får tillbaka bilen. 800 mil hade bilen gått varav 500 på bilsemestern i centraleuropa.

Någon som hört talas om en liknande grej på en så ny bil?


Väldigt tråkigt att höra på en såpass ny bil, hur många mil?
Är det lecab som ska skruva? Hoppas du får en bra meck som pillar.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Mini_me
2010-10-16, 18:38
Mob bil är bara 3 dagar för VW privat person.
Om dom inte kan laga bilen pga restorder på reservdelar så kan dom ansöka om RD bil (Vw personal vet vad det är) = du kan fortsätta åka hyrbil.
Om det är tids problem dvs dom kan inte laga den för dom inte har tid så kontaktar du ditt bolag (om du har hyrbils ersättning) och löser det den vägen.

Ring VARJE dag och kolla..lätt att bilar glöms bort och en "jobbig" kund som ringer och tjatar blir man gärna av med=) = Dom lagar den fortare.

VWGolIV
2010-10-16, 20:47
Fick rysningar i kroppen när du skriver att bilen är för ny för deras kompetens typ.
Men jag hoppas det löser sig =)

vw-fantast
2010-10-16, 22:28
Hej

Tack för råden. De sa på verkstaden att jag får ha den nuvarande tills de fixat min bil eller att de hör av sig. Helgen räknas inte i de tre dagarna. Men jag vill inte åka multifuel en minut mer än jag måste så jag åker direkt de säger att de är klara.



Mob bil är bara 3 dagar för VW privat person.
Om dom inte kan laga bilen pga restorder på reservdelar så kan dom ansöka om RD bil (Vw personal vet vad det är) = du kan fortsätta åka hyrbil.
Om det är tids problem dvs dom kan inte laga den för dom inte har tid så kontaktar du ditt bolag (om du har hyrbils ersättning) och löser det den vägen.

Ring VARJE dag och kolla..lätt att bilar glöms bort och en "jobbig" kund som ringer och tjatar blir man gärna av med=) = Dom lagar den fortare.

vw-fantast
2010-10-16, 22:29
Hej

Det var så de sa, men de sa att de skulle ´´försöka´´ fixa det men även att de inte exakt visste vad som var fel för att de inte börjat greja med bilen än förrän måndag 18/10 kväll.


Fick rysningar i kroppen när du skriver att bilen är för ny för deras kompetens typ.
Men jag hoppas det löser sig =)

wolfbane1967
2010-10-17, 10:16
Verkligen tråkigt att höra =(

itouch
2010-10-17, 13:07
Motorn i din bil borde inte vara så "ny" för de då den funnits med ett tag. Lecab hade jag föredragit ändå, de har ju haft inne en och annan av denna motorn.

ThomasT
2010-10-17, 17:14
Först: Hemskt tråkigt med din bil Magnus.

Skiljer sig denna motor verkligen något jämfört med 2.0T, mekmässigt?

.

vw-fantast
2010-10-17, 18:36
Andra kolvar å större turbo, mer extrema grejer vilket gör att de antagligen måste beställa hem saker från wolfsburg. Vet mer på tisdag, väntar enormt. Men rent mekmässigt borde det inte skilja något nej.



Först: Hemskt tråkigt med din bil Magnus.

Skiljer sig denna motor verkligen något jämfört med 2.0T, mekmässigt?

.

vw-fantast
2010-10-17, 18:41
Nu står bilen hos olof ericson i arvika men de tar ju hjälp av Lecab, det har de gjort förut, ev flyttar de bilen, men det är deras problem. Det är ju egentligen en audi s3 motor jag har så de har ju en vana, bara ett ovanligt problem att ena kamaxeln släppr från drivningen.

Tack för allt stöd i denna svåra stund :(.


Motorn i din bil borde inte vara så "ny" för de då den funnits med ett tag. Lecab hade jag föredragit ändå, de har ju haft inne en och annan av denna motorn.

anri52
2010-10-17, 19:18
Jag lider verkligen med dig,, fy fan va hemskt...
Maskinen som sitter i din bil är en beprövad sak som sitter i bla
Gti 30 edi,Gti pirelli,Cupran,S3an mfl, Du har alltså tfsi motorn
inte nya Tsi,så Vws bilmekaniker borde fixa detta lätt.mvh

tisu001
2010-10-18, 10:32
Riktigt tragiskt att läsa denna tråd - hoppas de lagar motorn ordentligt så du får tillbaka förtroendet för bilen.

Jag köpte en ny bil för ett par år sedan som bilföretaget fick köpa tillbaka efter 2000 mil då de inte fått till ett fel efter 3 försök.
Hoppas du slipper en sådan resa för den tar energi. Energi som man ska lägga på att njuta av nya bilen istället!

Premis
2010-10-18, 10:42
800 mil, snacka om fabrikationsfel. Varför besparar sig inte verkstaden en massa framtida problem genom att helt enkelt reklamera motorn? Skicka upp en ny och häng i så kan dom få felsöka bäst dom vill nere i töskland. Eller tror dom att topp osv. går att rädda?

Hooloowoo
2010-10-18, 11:26
Uh.. Beklagar verkligen. Hoppas de får ordning, eller att du får en ny en. För om de "lagar" skulle inte jag känna mig trygg iaf.. Inte när det hänt en gång redan..

a128
2010-10-18, 14:30
Eftersom ena kammen har stannat så har förmodligen en eller flera kolvar fått smaka på ventiltallrikar, vilket om dessa har gått på djupet bör bytas ut

jag känner en som hade en audi A6 där ena kammen skar, och orakade djupa jack i en kolv, försäkringsbolaget ville byta topplocket, men ägaren stod på sig och menade att spånor från den skurna kammen kunde finnas kvar i systemet
och fick en ny spis isatt på maskinskadeförsäkringen

eftersom detta är en relativt ny bil, bör spisen ersättas med en ny

ovredsson84
2010-10-18, 20:42
Mycket tråkigt att läsa.. Men var bestämd och se till att få en ny motor vänta hellre lite längre och få helt nytt än att dom bara gör halva jobbet..

vw-fantast
2010-10-18, 21:23
Hej

Tack för allt stöd.

Det enda jag vet nu är att en mekaniker jobbar med bilen. Men hur illa det är, vad som hänt, hur det ser ut o.s.v. har jag ingen aning om. Ska prata med verkstaden i morgon. Ser att jag fått intressanta råd.

Jag ska ta reda på vad som händer om jag får stopp igen. Mitt förtroende för en så dyr bil har naggats i kanten onekligen. Om ventiler och kolvar har gått undrar jag, är det verkligen billigare att byta delar i stället för att byta motorn? Hur som helst är det mkt arbete. Ingen kan säga att bilen tagit skada av tuff körning, körde i 82 km/h på landsväg en torsdagsmorgon när motorn bara dog. Hur förklarar de det och hur kan de garantera att det inte händer när jag belastar motorn. Tänk om jag blir stående på en vajerväg, huga, livsfarligt.

Ja onekligen har jag många tankar i skallen om vad som hänt och vad som kommer hända med min älskling min Golf R.

Än en gång tack för allt stöd och jag skriver så fort jag vet mer så skriver jag igen.

Mvh Magnus

a128
2010-10-18, 21:27
Hård/vårdslös körning borde inte fresta på kamdrivningen under några omständigheter alls,

drivningen för kamaxlarna är just för att dra runt kamaxlarna inget annat

wolfbane1967
2010-10-19, 10:17
Hej Magnus,

Vad som än händer så ska du inte oroa dig. Motorn ska tåla riktigt hård belastning och den är gjord för att köras hårt. Sen har du nybilsgaranti i 2 år vad som än händer och även om det skulle hända igen. Och du är hela tiden berättigad till gratis låne bil då det är garanti arbete på din bil. Har man sedan en volkswagen försäkring är det en utökad motorgaranti även efter 2 år. Så du kan lugnt avvakta på din bil .Det är tråkigt att vänta, men det löser sig för dig. Bara att hålla ut. Sånt här kan hända vilken bil som helst. När du får din bil ska du inte behöva oroa dig, bara att köra och njuta av den som den är gjord för =)

Mini_me
2010-10-19, 18:29
Håller med ovan talare..du kan vara lugn.

vw-fantast
2010-10-19, 20:41
Hej

Det du skriver är ungefär så jag känner. Min händelse är tydligen väldigt ovanlig och risken för att ena kamaxeln ska kugga av igen är väldigt liten. Nåväl, idag har jag fått reda på lite mer. Ska kort redogöra för det. Delar är beställda och skadan är som jag skrev ovan. Men verkstaden har inte fått klart med när delaran kan levereras från Tyskland. Verkstaden ringer i morgon och berättar när delarna väntas anlända. Det är ju inga dussindelar min motor behöver men normal leveranstid är tre dagar. Jag behåller den multifuel golf jag har som bytesbil men jag saknar allt med min Golf R, precis allt. Lovar att berätta om mitt trauma så fort jag vet något mer. Men denna vecka kan jag glömma min bil......


Hej Magnus,

Vad som än händer så ska du inte oroa dig. Motorn ska tåla riktigt hård belastning och den är gjord för att köras hårt. Sen har du nybilsgaranti i 2 år vad som än händer och även om det skulle hända igen. Och du är hela tiden berättigad till gratis låne bil då det är garanti arbete på din bil. Har man sedan en volkswagen försäkring är det en utökad motorgaranti även efter 2 år. Så du kan lugnt avvakta på din bil .Det är tråkigt att vänta, men det löser sig för dig. Bara att hålla ut. Sånt här kan hända vilken bil som helst. När du får din bil ska du inte behöva oroa dig, bara att köra och njuta av den som den är gjord för =)

Crille82
2010-10-19, 23:51
Hej

Det du skriver är ungefär så jag känner. Min händelse är tydligen väldigt ovanlig och risken för att ena kamaxeln ska kugga av igen är väldigt liten. Nåväl, idag har jag fått reda på lite mer. Ska kort redogöra för det. Delar är beställda och skadan är som jag skrev ovan. Men verkstaden har inte fått klart med när delaran kan levereras från Tyskland. Verkstaden ringer i morgon och berättar när delarna väntas anlända. Det är ju inga dussindelar min motor behöver men normal leveranstid är tre dagar. Jag behåller den multifuel golf jag har som bytesbil men jag saknar allt med min Golf R, precis allt. Lovar att berätta om mitt trauma så fort jag vet något mer. Men denna vecka kan jag glömma min bil......

Det är inte alls roligt när sådant här händer och inte vanligt att det händer på moderna bilar heller. Inte för att strö salt i såret, men skall de beställa delar och "gå på djupet" i motorn så kan det nog fort gå ett par veckor. Meddela gärna exakt vad som hänt, om du nu får reda på det...

vw-fantast
2010-10-21, 00:50
Hej

Fick reda på lite mer idag. En ny kamaxel och några delar till är beställda från Tyskland. Leverans i början/miten på vecka 43. Sedan ska det monteras, noga kontrolleras och sist testas och mätas om några andra delar har tagit stryk i motorn. Det var min kontaktperson på verkstaden ringde och berättade idag onsdag om hur det låg till. Om det visar sig att andra delar tagit stryk när de delar de beställt monterats tar de tag i det problemet då. Verkstaden lovade att inte släppa ifrån sig bilen innan de verkligen kontrollerat noga att inget mer är trasigt/skadat. Jag frågade om det kunde vara så att några metallspån kunde vara lösa i motorn av skadan och det skulle de kontrollera så gott det går.

Min kontaktperson visste inte hur många arbetsadagar monteringen och testandet skulle ta utan det enda han kunde lova var att de skulle verkligen göra så gott de kan med min skadade motor. Jag behåller min golf multifuel som jag har på mobilitetsgarantin tills de meddelar annat. Han ovade att ingen skulle ifrågasätta detta så länge de arbetar med min R. Var även i kontakt idag med min säljare där jag köpt bilen och hörde om jag kunde få ut en annan bytesbil över helgen för att muntra upp mig själv. Gick inte. Däremot lovade säljaren mig att han enkelt skulle kunna ordna en annan bytesbil under några vardagar nästa vecka. Anledningen var att bilfirmans tjänstebilar används privat av bilfirman under helgtid. Jag ska banne mig låna en annan bil några dagar nästa vecka. Jag har ju ändå gjort ett antal servicar och köpt två fabriksnya bilar av den firman.

Kommer att berätta mer i mitt fall så fort något mer händer om nu någon fortfarande är intresserad. Men kanske har jag min bil om två veckor. Så fort jag vet exakt i detalj vad som hänt ska jag delge er andra det.

Mvh Magnus

Dazzin
2010-10-21, 21:01
Vilken tråkig historia!

Hoppas du sitter nöjd om nån månad, bara de undanröjjer allt tvivel om att något skulle vara skadat, se till att de bänkar bilen med och gärna i jämnförelse med en annan bil.

Vill inte ens tänka tanken om detta skulle hända en chippad bil... :-/

/Daniel

canterbury
2010-10-21, 23:13
följer tråden, sånt här vill man ju se hur de löser när man går i tankarna på ny bil. Kan du gott medela att det finns ett antal personer som stöttar dig o lider med dig i sverige och som tyst iaktar hur de behandlar nybilskunder och blivande....

mt4base
2010-10-22, 08:59
Tyvärr sparas det överallt och att ta in en ny motor för att undvika framtida problem finns det inte en verkstad som gör idag tror jag. Varje krona räknas och det känns många gånger som de hellre tar en missnöjd kund än gör mer än de behöver.

De lagar nog motorn. Även om de får plocka ner den har de ju expertis inom VAG totalt sett så det löser sig nog. Det är trist att åka "annan bil", speciellt slö miljöbil, när du är van vid en så rolig bil som Goffe R. Det är en kort tid utslaget på hela livet så ta det med jämnmod. Det ordnar sig på nått vis, du har ju garantier och försäkringar, du slipper gå och företaget gör vad de kan. Vips åker du R igen!!

a128
2010-10-22, 09:45
Tålamod ni spar annars på "milen" eftersom denna står stilla fn

har varit med om liknande vid garantirep dock handlade det om en trilskande vev-givare, jag misstänkte att det var vevgivaren och hade bytt den själv om det ej var garanti på bilen, men verkstaden behövde en månad för att hitta felet och komma fram till denna givare som jag misstänkte

vw-fantast
2010-10-22, 17:02
Ser på antalet visningar av min tråd att jag är iakttagen. Men detta är en chockartad upplevelse för mig och jag förhör de på verkstaden om vad som händer/hänt i min bils motor. Gissa om jag kommer fråga ut dem å få ut papper på vad som hänt, vad de bytt, vad de gjort och hur att arkivera inför framtiden. Jag är medveten om att Volkswagen gör samma i det interna datahistoriken över min bil. Men vill ha de papprena till nästa ägare. Behandlar de inte mig bra kan de se sig i himlen om att göra någon service på min bil, det vet de om med. En person som jag som köpt det häftigaste i bilväg de producerar och har en bil som är gjord för att trimmas å köras hårt ska inte råka ut för att kamaxeln drevar loss från drivningen på en svensk landsväg i 82 km/h. Det ska inte kunna hända.....på marknadsledarens finaste bilmodell.

Tack för stödet än en gång, det stärker mig i min låååånga väntan på att bilen lagas. Lovar att skriva så fort jag vet något mer om vad som händer.


följer tråden, sånt här vill man ju se hur de löser när man går i tankarna på ny bil. Kan du gott medela att det finns ett antal personer som stöttar dig o lider med dig i sverige och som tyst iaktar hur de behandlar nybilskunder och blivande....

vw-fantast
2010-10-22, 17:04
Hej

Bra skrivet. Vet att du har rätt men varje dag är en lång väntan. Men jag vet att du har rätt. Händer det igen en liknande sak som hör ihop med detta får jag gå vidare för att verkligen få mig försäkrad att bilen är körduglig och pålitlig.

mt4base
2010-10-22, 18:42
En person som jag som köpt det häftigaste i bilväg de producerar och har en bil som är gjord för att trimmas å köras hårt ska inte råka ut för att kamaxeln drevar loss från drivningen på en svensk landsväg i 82 km/h. Det ska inte kunna hända.....på marknadsledarens finaste bilmodell.

Har du köpt en Bugatti Veiron? ;-)

vw-fantast
2010-10-28, 22:45
Hej

Dags att uppdatera tråden.

De har bytt en kamaxel, 4 eller 8 ventiler, diverse packningar, inte kolvarna dock som stött ihop med ventilerna, konstigt tycker jag. Sen ska jag köra en tank soppa å sen ska jag in med bilen igen så ska de byta kylarvätska och tråg, detta för att som min kontaktman sa riktigt få bort allt skit som kan uppstå när man plockar isär motorn.


Jag ska kontrollera i detalj nu vad de gjort med bilen å jag återkommer då jag vet mer. Undrar vad detta kostat vw.......

Premis
2010-10-28, 23:42
Om ventilerna slått i kolvarna så får man väl ändå plocka ur dom och letar efter sprickor? Eller har dom redan gjort det och kommit på att dom är ok?

Ja du, kostnaden är oväsentligt egentligen. Det enda rätta hade ju varit att hänga i en helt ny motor istället oavsett kostnad. Men folk lär nog köpa VW bilar här hur dom än gör ;).

DPC
2010-10-29, 07:14
Hej

Dags att uppdatera tråden.

De har bytt en kamaxel, 4 eller 8 ventiler, diverse packningar, inte kolvarna dock som stött ihop med ventilerna, konstigt tycker jag. Sen ska jag köra en tank soppa å sen ska jag in med bilen igen så ska de byta kylarvätska och tråg, detta för att som min kontaktman sa riktigt få bort allt skit som kan uppstå när man plockar isär motorn.


Jag ska kontrollera i detalj nu vad de gjort med bilen å jag återkommer då jag vet mer. Undrar vad detta kostat vw.......

Om ventilerna har slagit i kolvarna och splittrats så har skit åkt igenom hela motorn. Om ventilerna däremot är hela, dvs ej splittrade så kan det tänkas att verkstan har gjort det den ska. Att inte byta kolvarna är oseriöst men kanske inte nödvändigt.

Jag skulle velat slå en blänk på hur cylindrarna ser ut och om turbon skadats om det har åkt "främmande" föremål igenom den.

MrGolfIII
2010-10-30, 20:03
Visst det hade kostat mer att byta motor för VW men i längden så hade man fått bättre PR, och även kanske försökt att höja förtroendet hos VW-ägare och fram för allt för de som ska ut och handla bil...........

Mini_me
2010-10-30, 21:43
Nu får ni ju landa i verkligheten...varför ska du byta nåt det inte är fel på??
Fatta om VW skulle byta HELA motorer vid skador i toppen...då skulle VW inte finns så länge till.

Verkstaden byter endast sånt det är fel på annars får dom avslag på garanti anspråk = dom själva får stå för kostnaden + åker dom på en garanti revision så blir det MKT dyrare.

Så har dom bytt lite ventiler och en kamaxel och bilen funkar som den ska så är det väl det proffsigt skött?

Hade ni resonerat på samma sätt om det var ni som betalade??

Henrik.M
2010-10-30, 22:48
Jag ska förtydliga det Mini_me säger fast lite enklare.

Vid garantiärenden som detta , kan jag med all säkerhet säga att det inte är den lokala VAG verkstan som tar besluten.
Den är generalagenten i sverige som i sin tur efter kontakt med kontakt med fabriken i tyskland , tar nödvändiga beslut efter situation.


Så är verkligheten , tycka vad man vill , men det är betydligt högre upp än på lokal nivå besluten tas.

Sen en allmän känga : Det är synd att det är många som inte har en susning om hur verkligheten fungerar är snabba på att uttala sig & det gäller inte specifikt i denna tråd.
Dock så ger jag en guldstjärna till trådskaparen (vw-fantast) som trots omständigheterna/frustrationerna med sin bil skött tråden väldigt snyggt ,på ett sakligt sätt, bland en snyggaste & sakligaste trådarna under mina år som moderator........och det är många.

Trots rasad bil som står på VAG sköter han sina inlägg EXEMPLARISKT.

vw-fantast
2010-10-31, 00:04
TACK, Henrik. De orden värmer mitt nu så glada hjärta. Bilen är hemma, den verkar bra och jag har hela tiden haft tät kontakt med han som fixat bilen på verkstaden åt mig. Han gjorde ingen hemliget av att det var en ovanlik skada jag hade samt at det var konstigt att det skedde på en så ny bil. Jag har försökt att redogöra för vad som hänt, vad de gjort å vad de inte gjort. Jag har bara refererat till vad jag fått veta i min kontakt med verkstaden. Själv har jag ingen vidare teknisk kompetens vilket jag aldrig gjort någon hemlighet.

Vill bara klargöra att kolvarna är kontrollerade å de har klarat sig. Jag har ingen aning om i vilket omfattning ventilerna skadats men att de mest byttes för säkerhets skull. Alla åtta var definitivt inte skadade det vet jag i alla fall. För mig var hela denna soppa en traumatisk händelse som slutade lyckligt. För den som inte tror mig kan jag bara säga, byt en R mot en multifuel å känn efter...:(.

Än en gång tack alla som stöttat mig, kommit med tips å tack Henrik, btw var det jag som hade den blå Golf R på kinnekulleträffen i september. Ser fram emot 2011 års körningar med en förbättrad väghållning på min bil. :)

Mvh Magnus


Jag ska förtydliga det Mini_me säger fast lite enklare.

Vid garantiärenden som detta , kan jag med all säkerhet säga att det inte är den lokala VAG verkstan som tar besluten.
Den är generalagenten i sverige som i sin tur efter kontakt med kontakt med fabriken i tyskland , tar nödvändiga beslut efter situation.


Så är verkligheten , tycka vad man vill , men det är betydligt högre upp än på lokal nivå besluten tas.

Sen en allmän känga : Det är synd att det är många som inte har en susning om hur verkligheten fungerar är snabba på att uttala sig & det gäller inte specifikt i denna tråd.
Dock så ger jag en guldstjärna till trådskaparen (vw-fantast) som trots omständigheterna/frustrationerna med sin bil skött tråden väldigt snyggt ,på ett sakligt sätt, bland en snyggaste & sakligaste trådarna under mina år som moderator........och det är många.

Trots rasad bil som står på VAG sköter han sina inlägg EXEMPLARISKT.

Mini_me
2010-10-31, 08:45
Jag ska förtydliga det Mini_me säger fast lite enklare


Tack=)

Skönt att det löst sig vw-fantast!