handdator

Visa fullständig version : Demontera främre kofångare Passat -07



Makke
2010-10-13, 08:49
Hej

Behöver demontera kofångaren fram på en Passat -07. Tittade lite snabbt och det verkar som den sitter fast med ett antal skruvar i hjulhusen. Antar att det finns ytterligare några fästpunkter, t.ex. upp mot motorhuven och undertill? Någon som kan skriva en kort beskrivning på hur jag skall gå till väga?

Amazonas
2010-10-13, 09:11
Bort med grillen, sitter typ med fyra st torx uppe o två under reg skylten. Sen plasten vid blinkersen, sitter även ett par skruvar där. Sen alla skruvar under stötfångaren. Vik undan inneskärmen så ska du se två 10mm muttrar som ska väck, sitter ganska långt in. Tror jag fick me de mesta nu :)

Makke
2010-10-13, 12:34
Bort med grillen, sitter typ med fyra st torx uppe o två under reg skylten. Sen plasten vid blinkersen, sitter även ett par skruvar där. Sen alla skruvar under stötfångaren. Vik undan inneskärmen så ska du se två 10mm muttrar som ska väck, sitter ganska långt in. Tror jag fick me de mesta nu :)

Tack för infon! Hänger med på det mesta av denna, men förstår inte riktigt "Sen plasten vid blinkersen". Kan du förtydliga det tror du?

Amazonas
2010-10-13, 12:48
Tack för infon! Hänger med på det mesta av denna, men förstår inte riktigt "Sen plasten vid blinkersen". Kan du förtydliga det tror du?

Du måste alltså lossa blinkersen och den där plastkåpan som sitter bredvid. Bakom dessa finns det skruvar också.