handdator

Visa fullständig version : Rostig baklucka på touran?



MR B
2010-10-12, 16:16
Tjena!

Jag har en touran tsi -07 som det har kommit rost bubblor vid en plåtskarv (lasersvetsskarv) på bakluckan
har varit och visat bilen för en aukt vw verkstad som tog bilder mm och skulle återkomma (verkade på honom som att det var ett vanligt fel)

har inte hört något på ett par veckor...
är det någon här på forumet som har råkat ut för samma sak med sin bagagelucka, verkar ju lite trist att det ska behöva vara så här på en 3 år gammal bil?

MVH Andreas

magnusT
2010-10-12, 22:07
Har du haft möjlighet att ta en titt inuti bakluckan? Det kan ju komma innifrån.
Har fått 2 bakluckor bytta p.g.a. rost.
Passat -02 och golf -99.

MR B
2010-10-13, 17:48
det verkar komma bla innifrån den kittade plåtskarven där inner och ytterplåt möts
sen så har det blivit som små blåsor under lacken

pratade med swärds (vw) idag och dom hade tydligen lämnat ärendet till vw ganska nyligen (jag var där för 3 veckor sedan) då dom har mycket att göra

magnusT
2010-10-13, 18:13
Det är likadant som på min golf då.
Har det börjat mellan plåtarna finns det inget att göra, bara att byta lucka.

MR B
2010-10-13, 22:16
Fick du dom åtgärdade på 3-års lackgarantin eller 12 års rostskyddsgarantin?

magnusT
2010-10-13, 22:28
Vet inte vilken garanti det gick på.
Lackgarantin hade gått ut.

MR B
2010-10-25, 19:19
Ingen (här) som har haft rostproblem på en touran eller vet om nån som haft
har inte fått svar från vag ännnu

Mini_me
2010-10-26, 07:55
Hej.

Ingen aning om det är vanligt med rost på Touran (Troligen inte vanligt) men VW åf har MKT att göra på sina plåt/lack avd. pga att stora bolag styr sina kunder mot stora VW auk. verkstäder så därför drar tiden iväg MEN det lönar sig att ligga på lite (ska iof inte behöva det)

MR B
2010-11-24, 21:36
Lämnade in bilen på swärds i järna idag, dom hade fått ok från vw att reparera min bagagelucka

dom hade en fet instruktion på hur de skulle göra så det känns ju som om att det inte bara är min bil de haft problem med
hoppas det blir bra iallafall för de skulle ha bilen i 10 arb dagar:(