handdator

Visa fullständig version : Vilken ODBII Kabel är "Rätt"



Maxemus
2010-10-03, 16:27
Hej!

Har tankat ner VAG-COM 8.02 och tänkte få höra om vilken kabel man ska köra med, själv har jag en -02 Passat V5 och det vore kul om den funkade till den iaf..

VWGolIV
2010-10-03, 16:31
Allt handlar om vad du vill betala för din kabel.

Vissa är billiga o skräp, vissa är billiga och duger, sen har du dyrare kablar som e skräp och så har du kabel från VAG-COM som är helt suverän =)

Nä men alla borde passa din bil, frågan är bara så att programvaran passar din kabel som du tänker köpa.

Maxemus
2010-10-03, 16:49
Nja tänker inte köpa någon programvara, utan har naturligtvis tankat ner skiten! =) Jag funkar så,
och är det så bra som folk påstår så köper jag det alltid, gäller musik likaså...

VWGolIV
2010-10-03, 19:13
Hur du får dina program osv är väl som resten av Sverige =)

Men kollar man på Ebay och tradera så finns det en uppsjö av kablar, läs o kolla så att just din version passar, för gör den det så är det ju inga problem.

a128
2010-10-04, 11:55
9.xx är en av dom senare versionerna, registreringen finns på nyare vag-com kablar på själva chipet i kontakten , vilket innebär att dom humbug-kablar som säljs på Tex. tradera har samma registering, detta blir efter ett tag svartlistat av ross-tech, och om datorn som programmet finns på är ansluten till internet kommer den att övergå i demoläge efter ett tag, detta betyder fullständig ominstallation för att få full funktion åter, eller så får man ha det på en som inte är ansluten till internet

Premis
2010-10-04, 18:10
Brukar inte säga det här ofta, men köp VAG COM istället.

Man betalar för att få de senaste uppdateringarna och de bästa felkoderna. Värt rätt mycket.

mattiask
2010-10-04, 22:30
Jag fick nyss hem denna kabel:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37633

Den funkar "hyffsat" till en Lupo -00. Efter att ha meckat en hel del med nerladdad mjukvara så får jag fram lite grundläggande värden samt kan se och nolla felkoder. Har man tid över kan de vara värt att prova med tanke på priset.

rimad
2010-10-06, 12:33
det är bara KKL kabel, funkar inte med CAN bus bilar (2005+), kontakta mig för senaste vag-com 10.6 till ett ..rimligt pris ;)

VWGolIV
2010-10-06, 13:50
Jepp, 10.61 kommer snart i min Epostlåda.
Full version och full garanti + support, och givetvis inget pirat eller crackat.