handdator

Visa fullständig version : Vilken krängningshämmare till mk 2 gti ?



20yearsafter
2010-10-01, 17:08
Jag har ett krängningshämmarstag som är ca 25 mm som jag tänkt skruva dit, men blivit betänksam, det kanske är bättre med orginalhämmaren på ca 18 mm ?
Bilen har gula Koni runt om och en Quaifdifferential, lastavkännare bak fungerar, ingen ytterligare hämmare till bakvagnen finns förutom orginal.
Taksam för råd från någon som vet vad som blir bäst i detta fall.
Johan

Dave the brave
2010-10-01, 20:10
Bilen kommer bli mer understyrd om du monterar hårdare krängningshämmare fram. Om det är bra eller inte beror ju på hur bilen beter sig idag och hur du gillar att ha bilen.

Skulle tro att den allmäna uppfattningen är att man ska öka bak lika mycket som fram för att inte öka understyrningen, så tycker jag iaf.

kim_gulle
2010-10-02, 00:13
Man kan ju med fördel öka lite mer bak istället för fram och ställa camber på bakhjulen. Ligger som ett strykjärn i kurvorna. Då ska man ju förstås också ha lite camber fram också. Annars kan det bli understyrt eftersom bilen lyfter inre bak och tar stöd på yttre fram. :)

20yearsafter
2010-10-03, 18:44
Ok, tack för råden, det blir orginalhämmaren fram och kanske i framtiden ett stag bak.
Johan

razer
2010-10-03, 19:01
Jag kör med 25mm fram och en 28mm justerbar bak, fungerar bra men jag önskar att jag hade lamelldiff ibland tappar jag greppet på innerhjulet fram.