handdator

Visa fullständig version : motor kudde fråga vr6



lundsbrunn
2010-09-29, 20:07
hej jag har en golf 3 vr6a

och när jag gör nol starter så dunkar det bakom ratten kan det vara växellådas kudden?

är det svårt å bytta alla motorkuddar bilen är en 97 så det kanske är på tiden..


det sitter 4 pukad zinter på å lättat svänghjul med..
om det är de..

VR6_Linus
2010-09-30, 15:39
Kan vara växellådskudden ja, de brukar gå sönder, har bytt en hög. Prova med handen att dra i staget som går under abs/huvudbromscylindern mellan lådan och vxl fästet. Är det kass brukar man kunna få den att lyfta några cm.
Byta, ungefär så här: Lossa den stora bulten i mitten vxl fästet(antingen 16 lr 17), hissa lådan i den hörnan, lossa de 2st 13 bultarna, se om du kan lirka ut fästet annars hissa lite till. Köp ifån en Golf 3 Tdi istället de är i solid gummi.

Med värre kopplingar brukar lådan/motorn röra sig mer än org.

lundsbrunn
2010-09-30, 16:17
passar golf 3 tdi kudden på vr6a då?

den ser lika dan ut som originalet till min.

på autodelar kostar den 109kr

kim_gulle
2010-09-30, 18:15
passar golf 3 tdi kudden på vr6a då?

den ser lika dan ut som originalet till min.

på autodelar kostar den 109kr

Inga probelm.

lundsbrunn
2010-09-30, 21:14
oki då vet jag sen undrar jag om en ska bara om dom gör så här eller om det är nåt fel..

sen undrar jag när jag startar bilen när den är kall å kör så viner det från motorn när jag gasar upp den å växlar
det slutar så fort den blir varm.

vad kan de vara?

lundsbrunn
2010-10-01, 14:40
det staget som du prata om att jag skulle känna på
det finns inte utan under absen så sitter bara fästet och kudden.

sen undrar jag om detta kan ha med kudden att göra.

när jag gör noll starter eller för söker spinna med däcken så dunkar den i fram och bilen hoppar fram.
fast jag gassar mycket. den gjorde inte så förut
kan det vara kuddanas fel det med?

VR6_Linus
2010-10-02, 15:47
Ok har sett bilar utan staget med, men prova då att med en domkraft och hissa försiktigt på lådan underifrån. Då ser du om fästet är sönder.
Be annars någon stå sidan om bilen och kolla ner i motorrummet och någon sitter i bilen och släpper upp kopplingen lite(med lite gas) då borde du se hur motorn rör sig och kanske slår i.

lundsbrunn
2010-10-02, 17:32
oki kan man inte känna med en kofot om den är dålig.

den ska väll inte kunna röra upp å ner eller?