handdator

Visa fullständig version : Lossa bake sidorutan MK4



Cullberg
2010-09-27, 09:27
Har fått min bil repad på dörren och bakre skärmen och skall nu se till att det blir ordentligt lackat.

När jag pratar med lackeraren så tycker han att man skall få verkstaden att ta hela sidan på bilen och monterna ner backspegel, handtag, lister runt rutor, innerskärmar samt bakre spoiler. Han tycker också att man bör se till att verkstaden tar ut den bakre sidorutan. Då detta är en 3-dörrars så är frågan om det går det att få det bra igen när man tar ut den!
Alltså om verkstaden klarar av att göra detta utan att klanta sig, dels när dom tar ut den och dels när dom sätter tillbaka den.

Sen tyckte han att man skulle låta tröskelbreddaren sitta kvar när man lackar, det låter väl iofs rimligt.

Är det något annat man bör tänka på? Hur stora krav kan man ha mot ett försäkringsbolag och verkstad. Antar att verkstaden måste försöka göra allt som jag vill för att det skall bli så bra som möjligt.

Cullberg
2010-09-28, 12:26
Ingen som har någon tanke?

Manny
2010-09-28, 13:05
Rutan är väl limmad?

Cullberg
2010-09-28, 14:00
Ja, Det är lite därfär jag undrar om det kan bli bra?

P-plats.se
2010-09-28, 18:22
Ska inte bilen vara i samma skick efter som innan!?

Vad det gäller bakrutan så tror jag inte på att montera ur rutan då man riskerar att den går i sönder och vem ska betala det...
Brukar man inte lägga lackskarven bakom listen genom att tejpa upp listen så färgen kommer in under listen, rätta mig om jag har fel!?