handdator

Visa fullständig version : Nytt problem? Strul med fönstermekanismen Polo GTi -98



Sanni
2010-09-25, 22:26
Nu var det dags igen och få problem med bilen.Två dagar sen så knall det ganska högt i förardörren och fönster rutan åkte ner(lät som att det var nåt som gick sönder).Försökte trycka på fönsterhiss knappen för att dra upp den men det vara bara och glömma det.Fick dra upp den med handen hehehe.Satte en liten splint så att den inte åker när igen (small ner ganska hårt första gången).Har bokat tid hos vw men det är 19 oktober och jag är rädd att de kommer lägga på några lappar på priset.Har kollat på nätet efter fönsterhissar men hittat bara manuella.Undrar om det är nån här som har upplevt samma fel och kanske vet vad felet kan vara?Kan man kolla det själv och isf hur?

VWGolIV
2010-09-25, 23:31
Nu vet jag inte vilken bilmodell du menar men jag tar ett exempel

Min Golf IV har orginal i förardörren, vita plastbitar som håller rutan, dessa går med tiden sönder och man byter då till aluminium.
Så är det på flera VW modeller, troligen din också trots att jag inte vet vilken modell det är.

Är man något händig så byter man det själv, man köper bara en ny fönsterhiss, eller så kollar man på skroten om man har en sådan.

Så gör du det själv, så räkna runt 1000-1200 kr kanske. ( ej helt säker på vad det kostar idag)
Lämnar du in det så blir du lite mer fattig.

Sanni
2010-09-25, 23:42
Tack.Har en polo gti 16v 98.Ska kolla upp men hittills har jag bara hittat fönsterhissar som är manuella och mina är el tror jag eftersom man inte kan dra de manuellt.

Falcor
2010-09-26, 07:51
Har fått byta fönsterhissmekanism på båda mina framdörrar på min golf 03 och det kostar ca 2200 per sida på VAG.

Sanni
2010-09-26, 10:41
Tack då är det bara och vänta tills den 19:e.