handdator

Visa fullständig version : hjälp... fråga om kränghämmare



Gonzo74
2010-09-22, 23:53
Ok frågan lyder: Kommer man märka någon större skillnad om man plockar bort den främmre krängarn på en golf IV? Jag är inte dum vet att den sitter där av en anl :D
Bara det att jag funderar på att köpa en IV:a som är mycket sänkt, o säljaren säger att det inte märks någon skillnad med o utan krängare.

Gärna svar från någon som provat eller helt hundra vet.

canterbury
2010-09-23, 15:22
Japp märkte stor skillnad både på min corre o golf 2a samt 3a. Toksänkta, så hämmarna tog stryk som allting annat på bilen då det inte är anpassat alltid för sänkningarna. Dock ska du kanske inte våldta kurvor så du kanske klarar dig utan dessa. Men bilen kommer kännas sladdrigare och mer ostabil. Det är vad jag upplevde. Bes anmärkte något en gång då jag behövde byta ut dessa men fick ingen 2a. Vet inte vad de säger utan....

MEN! Säljare säger så....då har han nog inte testat så många bilar. DET ÄR skillnad... annars hade de inte monterats där från första början. Det handlar till det yttersta om trafiksäkerhet o kontroll över bilen

gtd_stefan
2010-09-23, 20:34
Hej. om det är väldigt kort fjädringsväg och hådare dämpare så känns det nog ingen större skillnad utan krängare.
själv kör jag utan på min audi a3 som jag bara kör banracing med.

Gonzo74
2010-09-24, 01:07
Tack för svaren, jag hade det lite i bak huvet att en del som kör bana brukar plocka bort krängh. Och så sant som det är sagt canterbury "Det handlar till det yttersta om trafiksäkerhet o kontroll över bilen " En snygg bil brukar oftast dölja "hemligheter". Tyvärr!!

razer
2010-09-24, 08:42
Jag har gjort tvärtom monterat hårdare krängingshämmare fram och bak, blir klart bättre!

Plockar du bort den främre får du en bil som blir mer överstyrd.