handdator

Visa fullständig version : går mycket ojämnt när det är fuktigt och kallt..golf mk2 rp motor



vw1985
2010-09-21, 19:26
hej jag har märkt nu när det börjar bli kyligare och mer fukt på nätterna att min golf går mycket ojämnt den vill nästan dö men när den kommer upp i temp efter några km går den som en klocka varför jag bli tokig på de jag har bytt tändkablar stift rotor och fördelarlock lille slangstumpen mellan bromsservo och insug Mono Jetronicm insprut har jag snälla hjälp mej jag bli knäpp på de

J.L
2010-09-21, 19:43
Mitt första tips hade varit tändkablarna, men de har du ju bytt.

blå givaren på vattenkontakten fram på motorn kan du kolla upp, mät motståndet eller byt den.
kallstartsventil? (finns det på den?)

vw1985
2010-09-21, 19:46
vet ej om det finns på dom kan ju göra det men idag på dagen strålande sol 15 grader typ så gick den som en klocka det är bara när det är fuktigt jag stör ihjäl mej på de... vad gör den blå givaren då???

J.L
2010-09-21, 19:50
vad gör den blå givaren då???

Den ger signaler till styrboxen om bilens temp, hur mycket den styr
vågar jag inte svara på, men tror mig ha läst här på forumet att den
styr bränsle/luft vid kallstarter.

vw1985
2010-09-21, 19:57
aha tackar så mycket för det då får jag se om det hjälper å byta den hoppas det

vw1985
2010-09-27, 21:25
hej hittade troliga felet idag det var en grov brun kabel som gick in i tjocka kabelsatmmen som var jordad mellan 2 rostaga muttrar mot ett oljigt motor bolck så efter jack jordade ordentligt så gick den som aldrig förr men bytte hela tändsystemet nästan och både den blå och röda givaren samtidigt återstår och se om den går lika bra imon morron