handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hitta motorfelet gti 8v -86



moragoa
2007-07-05, 17:50
Goder dagens

När jag reparerade min krockade bil så lät jag motorn gå på tomgång med lite olja i och inget kylar vatten. jag kollade då efter olje lekage och helt plötsligt blev det ett sugande ljud i ca:1 sekund sedan lät bilen som en traktor. den bara puffade och hände inget vid gaspådrag. det lät som att den endast gick på en cylinder helt plötsligt.. precis innan gick den på jämn och fin tomgång. nu går den inte starta alls och vis startförsök så puffar den märkligt också. vet någon eller har en teori om vad som kan ha hänt..

är mycket tacksam för svar..-

GTI 8v -86 / Simon

Bastard66
2007-07-05, 18:28
Hur lite olja då?? man ska aldrig köra motorn utan kylarvatten.. då går pumpen torr och tar väldigt mkt stryk... Toppackningen kanske har gått?? komptesta vaerje cylinder så får du se..

R.Grönberg
2007-07-05, 18:35
Känns ju inte bra att starta bilen utan olja faktiskt, Ngt lager lr nått som kärvat kanske

moragoa
2007-07-05, 19:32
vet inte volymen precis men runt 1-2 L borde varit kvar i den.. den gick enbart på tomgång så vore väll konstigt om det häner något sådant då.. i vilken ände borde man börja leta efter fel?.. tack för hjälpen.. MVH Simon

pekka kiiskilä
2007-07-06, 00:33
Börja med att ta loss tändstiften och se hur dom ser ut och efter de fyller du på med olja = Övre sträcket sedan kan du comptesta den och efter de om testet är ok så har du i vatten o försöker o starta om den går tungt så har säkerligen något lager skurit o då är renovering eller motor byte aktuellt.

moragoa
2007-07-06, 09:59
kan det vara så att någon cylinder har nypit på grun dav att det inte var något vatten i när jag körde den på tom gång?. blir den så värm så fort?. tack för hjälpen på förhand.. mvh simon