handdator

Visa fullständig version : Lev. tid från produktion?



Micke_t
2010-09-07, 11:12
Hej, ni som köpt ny Golf: hur lång tid tog det från att bilen tillverkats tills ni hade den hemma i garaget?

DPC
2010-09-07, 11:53
~1 månad. Beror på om man har tur eller otur med båtarna.

nizmo
2010-09-07, 15:56
4 Månader

Janne.M
2010-09-08, 09:42
4 Månader

Iofs ingen VW/Golf, men svärfar beställde en Audi A4 avant quattro edition i början på juli och han får den inte levererad förrän i december trots att han inte la till något utöver quattro edition paketet... Sjuka lev. tider

Ligger VW/Audi fortfarande på sparlåga produktionsmässigt eller vadå?

DPC
2010-09-08, 11:51
Om jag tolkar frågan rätt så undrar Micke hur lång tid det tar från att bilen är färdigtillverkad tills att den är levererad till slutkund. Om det skulle ta 4 månader att förflytta en bil från fabrik till slutkund så skulle jag ha valt en annan fabrikant. Däremot så är 4 månaders leveranstid från lagd order normalt (min förra GTI tog på dagen 4 månader).

Zynodisk
2010-09-08, 12:49
Man får räkna med 4 veckor, dock kan man få den snabbare.
Jag hade riktigt tur med min senaste bil, den bil rulla av bandet en Torsdag, och sattes på transport på Fredagen.
I Sverige på Måndagen, hos handlare Onsdag och leverans Måndagen efter.. Så de gick riktigt fort, men då hade handlaren fixat med alla skyltar och allt innan så var bara att smacka på :-)

Premis
2010-09-30, 09:02
Hur lång totalt leveranstid är det på en GTI nu för tiden då? Jag fick vänta ca 12-14 veckor på min senast, mycket plågsamt.

Kan det bero på specen också? Antalet tilldelade? Tid på året? Ge mig en anledning att inte byta upp mig ;).

MickeR
2010-09-30, 09:08
Vi fick vänta 8 veckor på GTI:n från beställning och 26veckor på R36:an..... Både lev i somras.

Crille82
2010-09-30, 12:07
Hur lång totalt leveranstid är det på en GTI nu för tiden då? Jag fick vänta ca 12-14 veckor på min senast, mycket plågsamt.

Kan det bero på specen också? Antalet tilldelade? Tid på året? Ge mig en anledning att inte byta upp mig ;).

Jag beställde min 27:e juli, tisdag v. 30. Fick då preliminär tillverkningsvecka 42. Tillverkningen tidigarelades sedan till tisdag v. 38 21:e september. Det tog alltså exakt 8 veckor från beställing till tillverkning, hoppas på att kunna hämta den fredag v. 41.

Jag beställde en 2-dörrars och valde till metallic, RCD 510, Dynaudio, backkamera och utan emblem. Bilen lev. med vinterdäck på org. 17", 19" sommarhjul ligger i garaget och väntar. Hoppas vädret håller sig så man kan köra på dem några veckor. =)