handdator

Visa fullständig version : Golf R Avgassystem



nizmo
2010-09-06, 16:20
Som sagt vart kan man hitta ett Bra avgassystem för en golf R är ute efter ett från turbon och hela vägenbak..

soyd
2010-09-06, 16:40
Om det inte finns att få tag på hos de större aktörerna. Så ring upp någon av dem och erbjud dig att dom kan få plats bygga från din, och sedan har dom ritning på det. Borde bli bra pris också...

/mvh soyd

ThomasT
2010-09-06, 19:38
Milltek är på gång att släppa ett.

www.peansweden.com

.

R-Jonas
2010-09-06, 20:09
Kolla på www.ebay.de där hittar du säkert, och det är fan så mycket billigare än här i Sverige till samma kvalite.

ThomasT
2010-09-06, 23:43
Eisenmann är också på gång med ett..

http://www.eisenmann-sportauspuff.de/EN/NEWS/2010-08-19-VW-Golf-6-R.php

.

nizmo
2010-09-06, 23:50
tackar så mycket ska kolla upp allt detta

Dennis Örnell
2011-12-13, 21:49
Är sugen på uppgradera min Golf R med Milltek, MEN har börjat snegla på Eisenmann. Enligt min mening ser det avgassystemt bra mycket snyggare ut och liknar mer "orginal" fast grövre!

Min fråga är: Finns det någon här som har erfarenhet av Eisenmann? Hur är kvaliteten? Är det "top of the line" eller skräp i förhållande till orginal?

/Dennis

vw-fantast
2011-12-14, 22:47
Är sugen på uppgradera min Golf R med Milltek, MEN har börjat snegla på Eisenmann. Enligt min mening ser det avgassystemt bra mycket snyggare ut och liknar mer "orginal" fast grövre!

Min fråga är: Finns det någon här som har erfarenhet av Eisenmann? Hur är kvaliteten? Är det "top of the line" eller skräp i förhållande till orginal?

/Dennis


Jag har milltek 3 tums monterat och är mkt nöjd. En helt annan bil nu. MEN polisen som stoppade mig gillade det inte men jag klarade mig från order om ombesiktning. Polismannen menade att mitt system lät mer än sin typ som han sa.

Men jag e nöjd med systemet å dess funktion.

jonis
2011-12-15, 13:04
Milltek är bra system , dock håller även Simons mycket hög kvalite och har bra garantier om det skulle vara något.
Och kostar bra mycket mindre för ett catback - 5600:- ink moms!
Milltek ligger på rek ca 10 500:- ink moms ( lite beroende på växelkursen)

FiNCH
2013-05-07, 19:07
Denna tråden är ganska gammal, men jag tänkte sparka igång den med en liten fråga!

Jag funderar skarpt på att fimpa mitten dämpen på min Golf R -10, frågan är dock hur stor omkretsen på röret efter katten är orginal, är det någon som har ngn aning om det?

Tanken är att ta bort dämpen och sen bara sätta ett rör som är 1 storlek större där mellan och sen dra åt.
Tacksam för svar :)

Gasekke
2013-05-08, 21:15
Denna tråden är ganska gammal, men jag tänkte sparka igång den med en liten fråga!

Jag funderar skarpt på att fimpa mitten dämpen på min Golf R -10, frågan är dock hur stor omkretsen på röret efter katten är orginal, är det någon som har ngn aning om det?

Tanken är att ta bort dämpen och sen bara sätta ett rör som är 1 storlek större där mellan och sen dra åt.
Tacksam för svar :)

Annars kanske jag har ett avgas över om mina planer går i lås, går isåfall att köpa både med eurojet/stertman moddad catless setup från turbo eller som komplett Milltek unresonated med katt. Räcker till an hel del effekt och låter riktigt bra. Om det kan vara nåt?
Erik

FiNCH
2013-05-10, 22:24
Jag behöver bara ett Catback, annars måste jag mappa om ECU:n å det vill jag inte riktigt.
Vore intressant om jag kan köpa ett Catback av dig :)

Thorssa
2013-05-19, 12:48
Även jag vill ha lite bättre ljud men jag är inte intresserad av att lägga runt 10 papp och uppåt. Simons har jag haft på någon bil tidigare och var mycket nöjd med det. Finns det fler alternativ som ligger i liknande prisklass?

Ghost RS
2013-05-19, 15:28
Thorssa: ska du bara ha ett cat-back? Eller från turbon?
Oavsett så rekommenderar jag Milltek. Ruskigt vasst system som låter magiskt.
Prata med Jimmy på Stertman så hjälper han dig

Thorssa
2013-05-19, 17:33
Jag är intresserad av cat-back men då jag enbart gör det för ljudets skull tycker jag det är lite lätt hutlöst med ca. 10 papp + montering.

FiNCH
2013-05-19, 17:46
Jag är intresserad av cat-back men då jag enbart gör det för ljudets skull tycker jag det är lite lätt hutlöst med ca. 10 papp + montering.

Det är vad det kostar tyvärr =/
Fimpa mitten dämparen å ersätt med ett rör, det ger bättre ljud!
En polare har gjort så på sin R32a (Golf MK5)

Thorssa
2013-05-20, 10:51
Jo jag vet det tyvärr, har lagt ut det dubbla på avgas till hojen... Men till Golfen tycker jag inte att originalljudet är tillräckligt klent för att det ska vara värt över 10.000, 5-7 skulle jag däremot kunna överväga.

Amazonas
2013-05-20, 11:14
Är inte ett Simons eller Jetex system billigare?
http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_Golf_6_R_Avgassystem_Exhaust_Auspuff.htm

Sen om det låter bra kan jag dock inte uttala mig om. Kan kanske va billigare att ta hem ett Jetex system från England också, är ju samma grejer.

http://www.jetex.co.uk/website/jetex_exhausts_chooser.php?mak=Volkswagen&mod=Golf+Mk6+R&mat=Stainless+Steel

Thorssa
2013-05-20, 11:33
Är inte ett Simons eller Jetex system billigare?
http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_Golf_6_R_Avgassystem_Exhaust_Auspuff.htm

Sen om det låter bra kan jag dock inte uttala mig om. Kan kanske va billigare att ta hem ett Jetex system från England också, är ju samma grejer.

http://www.jetex.co.uk/website/jetex_exhausts_chooser.php?mak=Volkswagen&mod=Golf+Mk6+R&mat=Stainless+Steel

Jo Simons är iaf i en prisklass jag skulle kunna tänka mig, jag tänkte mest höra om det var någon som visste några fler alternativ i samma prisklass :) Simons lät iaf bra på den BMW jag hade det på :)

Ghost RS
2013-05-20, 12:07
Herre Gud vilken prisskillnad det är mellan Golf & Skoda :)

Tänk på att du kan inte jämföra Simons på BMW & Simons på Golf.. HELT olika ljud :)
Jag hade Simons på både min Saab & min BMW och BMW lät helt magiskt medan saaben lät knappt godkänt..

Sciroccogtx16v
2013-05-20, 12:07
Jo Simons är iaf i en prisklass jag skulle kunna tänka mig, jag tänkte mest höra om det var någon som visste några fler alternativ i samma prisklass :) Simons lät iaf bra på den BMW jag hade det på :)

Va nån på scirocco forumet som köpte simons, har va grymt besviken på ljudet, tystare än original.....

Fredrik

Thorssa
2013-05-20, 14:29
Herre Gud vilken prisskillnad det är mellan Golf & Skoda :)

Tänk på att du kan inte jämföra Simons på BMW & Simons på Golf.. HELT olika ljud :)
Jag hade Simons på både min Saab & min BMW och BMW lät helt magiskt medan saaben lät knappt godkänt..

När du säger att det knappt lät godkänt, lät det lite eller lät det dåligt?

- - - Uppdaterad - - -


Va nån på scirocco forumet som köpte simons, har va grymt besviken på ljudet, tystare än original.....

Fredrik

Där ser man, då kanske man åker vidare med original...

Ghost RS
2013-05-20, 15:19
[QUOTE=Thorssa;185845]När du säger att det knappt lät godkänt, lät det lite eller lät det dåligt?

Som Sciroccogtx16v sa så lät det otroligt lite. blev väldigt besviken.. Fått höra att både Simons & Ferrita stryper nästan mer än original.. Däremot Millteks Cat-back låter GALET jäkla nice.. visst dyrare men värt VARENDA krona..

anri52
2013-05-20, 15:25
Kolla upp Remus grymt bra ljud! http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=remus+sportauspuff&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=remus+sportauspuff+golf+r&_sacat=0

Lillen
2013-05-20, 20:43
Kolla upp Remus grymt bra ljud!

Remus!!!
Kärlek!

SelmiR
2014-03-15, 19:20
Hej

Jag har installerat Ferrita turbo back på min R- och den har vakumstyrd avgasventil (avgasspjäll på ena utblåsen) men den är alltid öppen läge ska den vara så eller ska den bara öppna i S-läge? MVH tacksam för svar //SelmiR'

firefreak
2014-03-17, 14:36
Hej

Jag har installerat Ferrita turbo back på min R- och den har vakumstyrd avgasventil (avgasspjäll på ena utblåsen) men den är alltid öppen läge ska den vara så eller ska den bara öppna i S-läge? MVH tacksam för svar //SelmiR'

Den ska i princip alltid vara öppen i S läge och normalt över ca 3000 varv om du drar på.

Kom på en träff så ser vi... :)

SelmiR
2014-03-17, 17:29
Den ska i princip alltid vara öppen i S läge och normalt över ca 3000 varv om du drar på.

Kom på en träff så ser vi... :)

Okej , jag kommer på onsdag :))

AXL72
2014-03-17, 20:45
Har kört med Simons på en tidigare Golf och var väl inte direkt imponerad, märkte ingen större skillnad mot original. Kommer att hänga på ett catback från Milltek under våren på Polon.

Amazonas
2014-09-04, 16:28
Lyfter denna tråd lite eftersom jag blir R ägare imorgon. Är det fortfarande Milltek som gäller eller ska man kolla på annat? Från katten och bakåt som är intressant.

Ghost RS
2014-09-05, 08:17
Lyfter denna tråd lite eftersom jag blir R ägare imorgon. Är det fortfarande Milltek som gäller eller ska man kolla på annat? Från katten och bakåt som är intressant.

Personligen så skulle jag satsa på Milltek.. Tycker att det är outstanding om du jämför med Ferrita & Simons tex..
Sen har du ju Remus, Men osäker på hur det ligger prismässigt

Mange.k
2014-09-05, 10:32
Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
Inte ens nån anledning å leta på ebay

Ghost RS
2014-09-05, 13:38
Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
Inte ens nån anledning å leta på ebay

Om du tycker att det SER trevligt ut så vänta tills du får starta bilen och HÖRA hur trevligt det låter :P

Amazonas
2014-09-05, 13:57
Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
Inte ens nån anledning å leta på ebay

Bra då vet jag vart jag ska shoppa ifrån sen :) Stertman ska nog få göra en allmän översyn av bilen först samt en service.

Hammarby Sjöstad
2014-09-05, 22:01
Jag är själv väldigt nöjd med Milltek Catback på min Edition 35 i alla fall.