handdator

Visa fullständig version : Lite funderingar runt Golf VI



Raven
2010-09-03, 12:05
Golf VI saknar ju låskolv i dörrarna, hur kommer man in i bilen om ex bilens batteri skulle vara dött?
"Min" Golf VI Wolfsburg har en liten hajfena på taket, vad har den för funktion? Har sett att en del GT modeller verkar sakna hajfenan?

Att eftermontera MEDIA-In, hur svårt är det?

Generellt tips, surfade in på volkswagen.de och kollade deras reservdelspriser (alupedaler, lister, media-in etc etc) generellt verkar de svenska priserna vara Tysktpris + 50%, så ska man köpa något kan det ju vara en idé att ta det i samband med ett tysklandsbesök.

a128
2010-09-03, 12:14
"Min" Golf VI Wolfsburg har en liten hajfena på taket, vad har den för funktion? Har sett att en del GT modeller verkar sakna hajfenan?

mobilteleantenn ??

Raven
2010-09-03, 12:33
Mobilen är kopplad med blutooth till bilen, alltså ingen fysisk anslutning. Dock inte helt omöjligt?

a128
2010-09-03, 12:53
bluetooten är bara för kommunikationen mellan mobiltelefonen och huvudenheten

den yttre antenn är för att får bättre täckning/kontakt med mobiltelebasstationerna(minst dubbel räckvidd jämfört men telefonens egna) men de förutsätter att man kan koppla den till telefonen
med tex. adapter eller hållare

Åkesson
2010-09-03, 16:45
om jag kommer ihåg rätt så kan man ta bort täckbrickan vid handtaget och så finns det ett vanligt lås där bakom

a128
2010-09-03, 17:05
vilka modeller är det som inte ha detta vanligt lås ? är detta specialtillval ?