handdator

Visa fullständig version : Trimmad Golf gti VS orginal Golf gti



ike86
2010-09-01, 22:04
Tjena alla.
jag har en Golf Gti års 00 som jag hade tänkt sälja men jag funderar på en sak.
Om man kollar på blocket så säljs dom trimmade bilarna för "sjukt" mycket mer än orginal(jag förstår att ägaren har lagt ner massa pengar på trimmningen) men är det inte lättare att sälja en orginal än en trimmad?

ps om ni är intresserade av en golf gti års 00 mörkblå metallic, 3-dörrars, 19600 km, fina sommar/vinterdäck, allt fungerar, ny ac kompressor mm. så hör av er ;)

kim_gulle
2010-09-01, 22:10
Du skulle ju kunna skaffa en BSR PPC eller nåt så kanske du kan dra upp priset lite. Men visst så blir dem mer svårsåld om dem är trimmad men du kan ju begära mer för bilen. Tar ju längre tid att hitta en köpare som är beredd att köra en trimmad bil med eventuella driftstörningar. Är bilen otrimmad så vet ju köparen att ingen varit fär och skruvat. Därav så blir bilen mer lättsåld för köparen känner sig säkrare i köpet. :)

Crille82
2010-09-02, 00:07
Niklas: Antar att bilen gått 19600 mil? Vad det begärs för bilar på Blocket säger väldigt lite om vad objekten i fråga verkligen säljs för. Det flesta bilar som det begärs överpriser för förblir osålda eller så prutar säljaren mycket.

Kim: BSR:s PPC finns inte till Golf GTI -00

Rent generellt skulle jag säga att "standard-trim" såsom chip, avgassystem osv inte höjer värdet något. Däremot kanske det locka några köpare om priset är rätt i förhållande till andra likvärdiga objekt. Väldigt påkostade objekt är svårvärderade och som sagt oftast svårsålda om de är för dyra.
En uppdatering som kostar 10-20% av bilens värde är bortkastade pengar om man skall sälja den...

kim_gulle
2010-09-02, 02:23
Kim: BSR:s PPC finns inte till Golf GTI -00

Funderade faktiskt på det, men chansade på att den fanns. Mest för att den är så behändig som den är och vore ett bra alternativ med tanke på enkelheten. :)