handdator

Visa fullständig version : Barnvagn i Golf Mk2?



larsola
2010-08-31, 01:40
Tjena!

Har en Golf gti 16v mk2 på gång och undrar om någon kan svara på om det går att få in en normalstor barnvagn i bagaget på en sådan? (Emmaljunga citycross)

Tackar för svar på förhand!

Mvh Lars-O.

kim_gulle
2010-08-31, 01:46
Har ingen koll på storleken på just den barnvagnen. Men bagaget är ju relativt stor i en Mk2 faktiskt. Och en ihopfälld barnvagn skulle nog få plats. Beror på hur lång den blir dock när den är ihopfälld..

larsola
2010-08-31, 02:17
Hallå!

Ja det var också vad jag hade för mig, hur brett är det mellan bakljusen? inte den mest opimala barnbilen men jag tänkte ha den som en extra bil men det måste funka med en barnvagn i... eller kanske någon kanske tom kan bjuda på samtliga bagagemått? bredd mellan ljusen, bredd invändigt samt djupet på bagaget?

Mvh Lars-O.

Raz
2010-08-31, 09:40
Vi får ner vår Emmaljunga i bagaget på Mk2an, dock så måste vi plocka bort däcken då det sitter ett fjäderbensstag där bak som tar i annars.

kim_gulle
2010-08-31, 12:02
Hallå!

Ja det var också vad jag hade för mig, hur brett är det mellan bakljusen? inte den mest opimala barnbilen men jag tänkte ha den som en extra bil men det måste funka med en barnvagn i... eller kanske någon kanske tom kan bjuda på samtliga bagagemått? bredd mellan ljusen, bredd invändigt samt djupet på bagaget?

Mvh Lars-O.

Ska se om jag kanske kan få tid till att mäta lite sen. Om ingen annan hinner före förstås. :)

Junfors
2010-08-31, 12:15
Vi fick in vår Brio Happy i Countryn jag hade förut och då har ju Syncron mindre bagage då den är ca 10cm lägre i djupet.

http://www.familjeliv.se/hem/kitty3465/gallery/phpro6zxu.jpg

Lillen
2010-08-31, 13:30
Det går in ja.
Men inte alla.
Nya barnvagna är fasen stora.
Och ja golfen har bagage men inte tusan är det stort.

squid
2010-08-31, 19:07
en Barnvagn ska gå ner iaf =) dock ska man inte göra som jag gjort.. montera batteriet i skuffen :P blev lite tajt o få ner vagnen.. men de går! :P

magnusT
2010-08-31, 21:28
En barnvagn är precis vad som går ner i min golf 4:a. Så nu är det dags att byta bil.